Ga naar inhoud

Oudere Pc Met nieuwere Schijf Lukt niet


Aanbevolen berichten

Ik ben een wat oudere pc in elkaar aan het zetten met een hardeschijf van 4 GB De pc zelfs is geloof ik 166Mhz met 32MB intern geheugen. Maar als ik de harde schijf aansluit dan kan de ccomputer hem niet vinden wat kan ik hier aan doen???? Ik heb al een ander kabeltje geprobeerd en van master naar slave en andersom, maar nix werkt. Als iemand mij kan helpen please post here
Link naar reactie
achterkant van je hd bekijken waar je IDE kabel en voeding. Daar meot je een paar pinnen (dacht 6 of 8) zien. Op de HD of bij de fabrikant vd HD staat hoe je een HD op Master of Slave en CS zet. Voor het vaststellen als er een HD in de pC zit is de grote niet van belang. Alleen als je hem daarna gaat gebruiken kan het zijn dat je een disk manager moet gebruiken
Link naar reactie
Ik ben hier zelf ook net mee bezig geweest,en dat is me dus niet gelukt. (de vraag heb ik onlangs hier nog gesteld) Ik had het met een Fic pa2005 mobo en daar was dus geen biosupdate voor,wat ik ook probeerde;hij herkende de schijf niet. Ik denk dat er sommige oude borden zijn die ze gewoon niet detekteren. Nadat ik de schijf in een (ouder) Abit bord deed werkte het wel. veel succes. greetz.
Link naar reactie
Op alle oude pc's moet je een moderne schijf aan de gang kunnen krijgen met een diskmanager. Op mijn P166 hangt nu ook een 30GB schijf zonder enig probleem. Een HD kan nooit te groot zijn. Hij moet gevonden worden tot de grootte die de BIOS maximaal ondersteunt. Dus 4GB zou eigenlijk in 1 keer gevonden moeten worden op deze pc. Kleiner geeft niet, daarvoor is de diskmanager Je geeft aan dat de HD het doet en dat de kleine HD in de P166 het ook doet -> controller werkt. Het moet dus in de BIOS zitten. Kijk nog eens alles na. User HD verwijderen en nogmaals auto-detect. Als het wel werkt moet je dus van diskette met diskmanager opstarten.
Link naar reactie
Probeer het eens met alleen de HD erin, dus geen 2e HD, CD ROm oid. Zet hem dan op master, probeer hem op slave en op cable select. Als er twee connectoren op de flat-cable zitten, probeer deze instellingen dan eens op allebei de connectoren. Heb meerdere oudere pc's alleen maar aan het werk gekregen door de HD op de juiste plaats aan de flatcable te hangen met cable select. Als ie daarna herkend is met een diskmamager de grootte bepalen. Suc6
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...