Ga naar inhoud

Zanussi Lindo300 ZWF81463W


Aanbevolen berichten

Waar zit het filter om schoon te maken bij een Zanussi lindo 300 ?, normaal zit er toch aan de voorkant een klepje met daar achter het filter , bij dit model kan ik het niet vinden , je moet toch regelmatig de haren uit je filter halen , was ik bij mijn vorige zanussi wel gewend [img]http://i.wasmachines.nl/uploads/zanussi-ZWF-81463-W.jpg[/img]
Link naar reactie
Voor alle duidelijkheid: een wasmachine nooit op zijn kant leggen. Zonder transport beugels/bouten komt het volledige gewicht van de kuip op de zijkant van de machine en beschadig je mogelijk de schokbrekers/kuip ophanging en heb je grote kans op een deuk aan de zijkant. En je looopt een groot risico op water in de elektronica en/of sensoren die daar niet voor gemaakt zijn. Ik snap je vraag overigens wel. Er staat in de gebruiks aanwijzing bij afpomp problemen "Als hogervermelde oplossingen niet helpen, neem dan contact met de Servicedienst (aangezien de filter van de afvoerpomp verstopt kan zijn)." Vrij vertaald: hier kun je zelf als gebruiker niet bijkomen en hoef je blijkbaar niet te doen bij het reguliere onderhoud. Bij een aantal modellen zit het filter niet aan de voorzijde maar onder een klepje in de trommel die je wegschuift en dan open klikt. Tip: bel met je leverancier en/of Zanussi voor meer duidelijkheid hier over (0172-468468) en begin vooral niet over het op de kant leggen.. Laat het antwoord even weten svp.
Link naar reactie
@ HarryO [I]Voor alle duidelijkheid: een wasmachine nooit op zijn kant leggen. Zonder transport beugels/bouten komt het volledige gewicht van de kuip op de zijkant van de machine en beschadig je mogelijk de schokbrekers/kuip ophanging en heb je grote kans op een deuk aan de zijkant. En je looopt een groot risico op water in de elektronica en/of sensoren die daar niet voor gemaakt zijn. Ik snap je vraag overigens wel. Er staat in de gebruiks aanwijzing bij afpomp problemen "Als hogervermelde oplossingen niet helpen, neem dan contact met de Servicedienst (aangezien de filter van de afvoerpomp verstopt kan zijn)." Vrij vertaald: hier kun je zelf als gebruiker niet bijkomen en hoef je blijkbaar niet te doen bij het reguliere onderhoud. Bij een aantal modellen zit het filter niet aan de voorzijde maar onder een klepje in de trommel die je wegschuift en dan open klikt. Tip: bel met je leverancier en/of Zanussi voor meer duidelijkheid hier over (0172-468468) en begin vooral niet over het op de kant leggen.. Laat het antwoord even weten svp.[/I] Ik heb hem toen ik hem binnen had even grondig geinspecteerd, zat nog geen water in en was niet aangesloten ( nieuwe uit de doos) en vond het vreemd dat ik niet zelf wat schoonmaak onderhoud moest doen , bij de oude viste ik er regelmatig euro's uit :) en zat toch vrij veel stoffen en haar in het filter, kan me niet voorstellen dat je al die rommel door je pomp heen wilt hebben waar door eea vast kan lopen , ik zal van de week eens bellen met deze vraag
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Drammmmmaaaa de pomp is verstopt aan de acher kant ik was super dom om een zanussi aan te schaffen . storing e 20 gebeld met de elektolux de machine net 1 jaar oud monteur is gekomen na 3 dagen bijk dat een kleine ritje in de pomp was kosten eigen rekening 82 euro contant . de expert waar ik de wasmachine heb gekocht krijgt van mijn een 1 Mensen deze zanussi is een oplichters nooit meer een wasmachine kopen dat je kan de filters een de pomp niet schoonmaken
Link naar reactie
  • 6 maanden later...
Bagger machine. Geen schoonmaakklepje. Na elke was vult hij weer water. Moet er weer gecentrifugeerd worden. Ga er dan bij zitten wachten anders vult hij weer. Toch zo'n 10 minuten. Krijg dan de deur niet open. Trouwens bij het starten van het programma krijg ik elke keer foutmelding van de deur. Wast inmiddels ook niet meer schoon. Machine is van juni 2014. Bij elk advies wat je vraagt moet er een servicemonteur langs komen. Gekke Henkie! Het raam uit ermee. Maar helaas te zwaar voor mij.
Link naar reactie
  • 5 maanden later...
  • 9 maanden later...
  • 7 maanden later...
  • 3 maanden later...
Ik ben inderdaad ook de uitdaging aangegaan om de pomp even los te halen. Hier de stappen; Stap1 - MEEST belangrijke, stekker uit het stopcontact Stap2 - waterkraan dicht Stap3 - de aan- en afvoerslang in een opvangbak leggen (ik zou deze onder je kraan zetten, zowel de kraan als de slangen verliezen nog wat rest water. stap 4 - achterplaat kan los, hoeft niet. HEEEEEL voorzichtig je wasmachine op zn zij leggen. stap 5 - leg iets onder de pomp wat water kan opvangen (ik heb een oude handdoek gebruikt) stap 6- (zie foto) pomp loshalen; 4 schroeven waarvan 3 onder de trommel en 1 aan de voorkant om te pomp op zijn juiste positie te houden stap 7 - je ziet een rubber en een klep, verwijder deze voorzichtig en controleer of er geen rotzooi tussen zit. Zet de klep en de rubber ring voorzichtig op dezelfde positie terug (er zit een inkeping om aan te geven hoe de ring gedraaid moet zijn). stap 8 - blaas door de afvoerslang uiteinde (dan weet je zeker dat achter de pomp alles vrij is) stap 9 - schroef de pomp weer in elkaar. Mijn test loopt momenteel, groetjes Richard
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...