Ga naar inhoud

Computer kan CD-rom niet vinden.


Aanbevolen berichten

Heb een oud (Bios 1994) computertje gekregen voor mijn zoontje helaas zonder benodigde software. Heb de harde schijf ( 8mb) opnieuw geformateerd, Windows 98 SE er op gezet, alles werkt behalve dat de CD-rom niet gezien wordt. Heb laten zoeken, Er zit een Toshiba CD-rom in maar bij zelf zoeken komt de computer met Mitsibusie, Sony maar geen Toshiba. Hoe los ik dit op ? Bij voorbaat hartelijk dank. Kees
Link naar reactie
8 mb harde schijf past win 98 inderdaad niet op en volgens mij hebben 8 mb harde schijven ook nooit bestaan, begon volgens mij met 20 mb ofzo heel lang geleden (nog ver voor de p120). Ik denk dat je bedoelt dat je 8 mb intern geheugen erin hebt zitten dat zou best kunnen voor een p120, al is dat nog wel vrij weinig om eerlijk te zijn maargoed. Ik heb het probleem ook wel eens gehad dat hij mn cdrom niet vond, heb toen volgens mij ff drivers opnieuw geinstalleerd ofzo en toen deed hij het weer.
Link naar reactie
- Hoe heb je win98 er op gekregen? Indien dit van cd af is gebeurd herkend de universele DOS cdrom driver op je bootflop de cdrom dus wel en kan je eens kijken in je autoexec.bat of config.sys een verwijzing hiernaar toe vindt. Staat voor deze regel REM dan wordt er dus geen driver geladen en kan win98 hem ook niet vinden. - Kijk in de pc of de cdromkabel soms aan de geluidskaart vast zit, dat gebeurde in die dagen veelvuldig. Wil je het ding dan laten werken moet je in win98 eerst de drivers voor de geluidskaart installeren en daarin aangeven dat er een cdrom is geinstalleerd. Beter is dan om de cdrom als slave aan de harddisk te hangen. topslob
Link naar reactie
is het wel een IDE cdrom speler ? Je zal denk ik effe de kast open moeten maken. Heeft ie een eigen kaartje waarop ie is aangsloten dan zal je drivers en ifno op internet moeten zoeken hoe je hem onder 98 laat werken. Asl het geen IDe is moet je bij het installeren van Windows kiezen voor advanced en als het goed is kan je dan kiezen uit 3 soorten (niet-ide-niet scsi) cdrom spelers. Daarmee zou het KUNNEN lukken Anders gewoon een nieuwe IDE cdrom speelr kopen, die kosten heel weinig en aangezien je de pc heb gehad is het geen geld om hem op te tuigen. Succes :P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...