Ga naar inhoud

C-mos Battery leeg na stroomonderbreking (!!?)


Aanbevolen berichten

Heb je de spanning van de batterij ook gemeten? Ik heb met mijn versie 1 moederbord een vergelijkbaar probleem toen ik de onboard geluidskaart ging gebruiken. Ik heb die nu een week uitstaan, en toto nog toe geen problemen gehad. Nou zegt dat niks, want soms ging het bij mij dagen goed. En dan waren er plotseling problemen soms direct na een herstart. In het begin dacht ik dat het door de voeding kwam (die had ik ook vervangen door een zwaarder model). Maar ja, die onboard geluidskaart is geen echte stroomverbruiker. ALs Bios gebruik ik de april 2002 versie.
Link naar reactie
Probeer es je BIOS te resetten, denk niet dat het helpt maar je kunt het proberen :wink: . Schakel je je pc helemaal van de spanning door middel van een verdeeldoos met schakelaar?? Probeer je pc dan eens direct op het net aan te sluiten. Er blijft namelijk altijd een stanby spanning op het mobo staan. Ook als je pc uitstaat. Dit is alleen niet mogelijk als je er een schakelaar tussen hebt staan.
Link naar reactie
[quote:8e7bf9940c="Fr4ggie"]Dit zijn bekende problemen bij de ecs k7s5a verder is er dus echt niks aan de hand.[/quote:8e7bf9940c] Als de batterij inderdaad leeg is, dan is er sprake van een defect. En trouwens, volgens mij heeft versie 3 van het moederbord geen last van de onboard geluidskaart. Mijn broer heb ik nog niet horen klagen, vandaar. Dus ook versie 1 is in feite defect. En of ze dat kunnen herstellen, dat blijft de vraag. Het is waarschijnlijk een hardware probleem. Misschien dat ik er toch werk van ga maken. Mijn mobo is nu 11 maanden oud. Het blijft vervelend.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...