Ga naar inhoud

Welke hardware in computer?


Aanbevolen berichten

Ik moet bij een kennis een format gaan doen en windhoos herinstalleren, maar die kennis weet helemaal niet welke hardware hij geeft en kent ook niet te veel van windows. Is er een mogelijkheid om bvb een diskette mee te geven met software, die hij dan kan starten zodat die software onderzoekt welke hardware in z'n comp zitten en dat dan in een txt bestandje ofzo schrijft zodat ik met die diskette kan weten welke hardware hij geeft om drivers te kunnen downloaden? Die kennis heeft zelf geen internet en woont nogal ver om even te gaan kijken welke hardware hij geeft.
Link naar reactie
In zo'n geval zeg ik dat hij de PC maar naar mij moet brengen, dan doe ik de installatie thuis. Vergeet niet dat hij iets van jou gedaan moet krijgen en er zelf ook wel wat voor mag doen. En maak een aparte partitie aan, waar je na afloop van de installatie een Ghost image op zet. Een ghost image terugzetten kun je telefonisch uitleggen en dat bespaart heel veel tijd.
Link naar reactie
Sisoft sandra zou misschien gaan, als ie dat al geinstalleerd krijgt. De computer naar mij brengen zal niet gaan. Maar ooit had ik voor het bedrijf van m'n ouders een diskette ontvangen van een softwareleverancier, je stak de diskette in je comp, starte een exe op, comp was minuutje of 2 bezig met zoeken en schrijven, en voila, computergegevens stonden op die diskette, zodat we die diskette konden terugzenden. Maar deze diskette heb ik niet meer, en die exe verzamelde ook enkel de gegevens die nodig waren om te weten of de te leveren software zou draaien op die comp. Zoiets zoek ik dus, iets waarmee je overgrootmoeder die gegevens zou kunnen verzamelen.
Link naar reactie
Gebruik de Belarc-advisor. Ga naar www.belarc.com en de download-sectie. Zet het op een diskette en run het programmaatje. Die laat zien wat er in je computer zit en displayed dat via de lokale temporary Cache van Internetexplorer in een webpaginaatje. Die bewaar je dan als TXT-file. Immers HTML is min of meer hetzelfde als plain-ASCII ofwel TXT. Een *.html kan opgeslagen worden als *.txt. Geloof dat je het ook nog online kunt doen, als je het lokaal niet geinstalleerd krijgt. Suc6 en dat gaat je helpen... ------------------------- meer info: The Belarc Advisor builds a detailed profile of your installed software and hardware and displays the results in your Web browser. All of your PC profile information is kept private on your PC and is not sent to any web server. www.belarc.com
Link naar reactie
Bedankt, ik het getest en dit is dus echt wat ik zoek. Wel nog een vraag: dit programma, komt dit aan de info via de drivers of echt van de hardware? Ik bedoel dus: als je bvb een c-media 8738 geluidskaart hebt, maar deze werkt met windows standaard drivers genaamd 'standaard geluidskaart' (ik geef maar een voorbeeld), zal ik in die html dan 'c-media 8738' krijgen (van de hardware dus) of zal ik 'standaard geluidskaart' krijgen (van de drivers dus)?
Link naar reactie
[quote:b3cf289db0="BrigitteW"]In zo'n geval zeg ik dat hij de PC maar naar mij moet brengen, dan doe ik de installatie thuis. Vergeet niet dat hij iets van jou gedaan moet krijgen en er zelf ook wel wat voor mag doen. En maak een aparte partitie aan, waar je na afloop van de installatie een Ghost image op zet. Een ghost image terugzetten kun je telefonisch uitleggen en dat bespaart heel veel tijd.[/quote:b3cf289db0] Of je verwijst hem naar Breekpunt, hier staat keurig beschreven hoe en wat over een Ghost Image. Scheelt hoop onduidelijk heden via de telefoon. http://www.breekpunt.nl/artikel.asp?Artikel=290&art=Yes
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...