Ga naar inhoud

Spontane reboot bij afsluiten programma/game


Aanbevolen berichten

Sinds een week of 4 kan ik niet meer rustig een spel spelen of een programma uitvoeren zonder dat de computer opnieuw opstart. Het spel zelf draait ook niet soepel en zodra ik hem afsluit, begint de computer te rebooten. De logbestanden al helemaal uitgekamd maar nix over een bluescreen te vinden, wel wat errors waar ik nog nooit van gehoord heb zoals [i:16ee6484a6]application hang[/i:16ee6484a6] en [i:16ee6484a6]WinMgmt[/i:16ee6484a6]. Ik draai op een: AMD Athlon 1400 met 256 DDR-ram en een 32 mb ATI videokaart. OS = WinXP hopelijk kan iemand mij hierbij helpen zodat ik eindelijk es een normaal spelletje kan spelen Greetzz en alvast bedankt
Link naar reactie
Vroeger had je last van een blauw scherm... Dat was ontegensprekelijk een Driver of *.dll probleem. NT/2000 en XP zijn stabieler en hebben dat niet meer...vergeet het. Bij een driver of *.dll probleem laten die Win versies uw PC plots zonder verdere waarschuwing rebooten om eigenmachtig het probleem te herstellen. Indien Win het niet kan, blijft het probleem. Zoek indien je tijd genoeg hebt, de driver of het dll bestand. Allerbeste oplossing: Format & reinstall.
Link naar reactie
Ik run WinXP nu sinds een maand of 3, maar de eerste 2 maanden nergens last van. Net rebootte die weer bij het sluiten van een *legale* versie van CloneCD en een uur geleden rebootte hij bij et afsluiten van MSN messenger Ik heb al 2x geformat en gereïnstalled, maar het probleem blijft. Hij bleef eerst ook wel eens hangen met een blauw scherm waarop stond dat er een stukkie hardware niet goed aangesloten was, maar dat is door experts nagekeken en het bleek goed in orde te zijn. Ikzelf kom er dus niet meer uit en zit te denken dat m'n MoBo (MSI K7T 266 Pro.) kapot is. Hopelijk kunnen jullie hier wat wijzer van worden en het probleem een beetje oplossen :)
Link naar reactie
[quote:2347c040a3="DLiekens"]Is het niet mogelijk een ander uit te proberen?[/quote:2347c040a3] was dat maar waar, dan had ik allang lekker een spelletje zitten spelen :-? [quote:2347c040a3="Ochem@n"]heb je de via 4 in 1 drivers geinstalleerd kan een aantal problemen verhelpen laatste versie 4.43 dacht ik[/quote:2347c040a3] Ook geprobeerd, still no results :cry: Ik vrees dat het toch een ander mobo wordt :(
Link naar reactie
Rechtsklik op deze computer/eigenschappen/geavanceerd/opstart en herstel instellingen/systeem fouten: vinkje weg halen bij "automatisch opnieuw starten" de pc zal nu wel een bsod (blue screen of death) laten zien en daarbij ook een reden geven waarom hij crasht, het zal vermoedelijk wel een hardware error(driver) probleem zijn maar sluit bv ook een defecte harddisk(of kabel!) niet uit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...