Ga naar inhoud

Sateliet Internetten


Aanbevolen berichten

Ik weet niet wat je van plan bent maar internetten via de sateliet is volgens mij best wel duur, via de sateliet lopen vaak super snelle verbindingen (T3 en T1 lijnen. Wat up en downloaden betreft: als je verbinding hebt met internet kun je zowel up als downloaden. En waarom? Als je een pagina opzoekt, doe je een upload met een request naar die pagina, die geeft antwoord en gaat downloaden naar jouw bakkie. Greetz bye mike
Link naar reactie
Ik ken iemand met sateliet internet, en hij kan niet uploaden. Daarvoor heeft hij z'n ISDN lijn nodig. Volgens hem was een abonnement waarbij je ook kan uploaden afschuwelijk duur. Hij surft via ISDN, maar als hij een groot bestand wil downloaden voert hij de locatie in in een bepaald programma. Vervolgens wordt het gedownload door de provider en in het schema van "uitzendingen" van de satelliet ingevoegd. Na bijvoorbeeld een uur is het dan aan de buurt. Hij kan ook downloads binnenkrijen die door iemand ander zijn opgegeven.
Link naar reactie
Dat de upload via telfoon en download via de sateliet gaat weet ik, het klopt dat je een '2 weg' verbinding kan krijgen maar dat is super duur. Dat verhaal van wachten op je downloads en an ook nog de kans hebben om andermans downloads binnen te krijgen is echt nieuw voor me....dat is dus echt naatje!....want de enige reden waarom in sateliet internet zou willen is om films en mp3's te kunnen downloaden (dit ga ik met mijn modempje niet doen, want de telefoon rekening is al asociaal hoog)
Link naar reactie
Je bent er natuurlijk van op de hoogte dat het illegaal is muziek en films te downloaden waar copyright op rust en die je niet zelf hebt aangeschaft. En dat op dit forum dat soort onderwerpen niet zijn toegestaan. Maar het downloaden van backups van materiaal dat je zelf al bezit is wel toegestaan, dacht ik. Dus dat is natuurlijk wat je wilt doen. Via p2p progs, zoals Kazaa e.d. kun je niet werken met de satelliet. Het zal misschien verschillen per provider, maar die ik ken biedt vier kanalen aan. Op elk kanaal worden "uitzendingen" van bestanden ingeplanned. Wat je kunt doen is het "programma rooster" (televisiegids) bekijken en aangeven welke bestanden je wilt ontvangen. Je kunt slechts éen kanaal tegelijk downloaden.
Link naar reactie
ik had gehoord dat je met sattelietinternetten een hele hoge ping hebt. je data moet eerst de ruimte in en daarna wee naar de aarde. volgens mij is dat een veel langere route dan via kabel. je kunt wel meer tegelijk verzenden maar als je zo'n hoge ping hebt dan zul je waarschijnlijk niet spelletjes kunnen spelen via satteliet of dan zul je veel storingen en haperingen hebben tijdens spelen. ik weet het niet zeker. het is mij maar ten ore gekomen. kan iemand dat bevestigen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...