Ga naar inhoud

CD-Rom en Writer volstrekt verdwenen, waar zijn ze????


Aanbevolen berichten

Ik draai [b:59d0ec45c0]XP[/b:59d0ec45c0]. Op een goeie dag waren ineens mijn [b:59d0ec45c0]CD-Rom en Writer volstrekt verdwenen uit de verkenner[/b:59d0ec45c0]. Bij [b:59d0ec45c0]hardware/apparaatbeheer staan ze nog wel[/b:59d0ec45c0], maar met geel uitroepteken. Beide verwijderen en opnieuw opstarten zorgt wel voor detectie en opnieuw installeren, maar nog steeds zijn ze onbruikbaar en onvindbaar. Via een deskundige begreep ik dat dit een typisch microsoft update probleem is, "[b:59d0ec45c0]installeer nieuwe VIA-drivers[/b:59d0ec45c0]" was zijn advies. Helaas: ook dit heeft niet geholpen. Nog steeds zijn beide apparaten onvindbaar en onbruikbaar, slechts gele uitroeptekens in apparaatbeheer. Wie o wie heeft voor mij een geniale oplossing? Mijn dank bij voorbaat is zeer groot.
Link naar reactie
Inderdaad. Ik heb easy cd geprobeerd te installeren. Heel raar, maar vóór mijn herinstallatie van XP werkte mijn configuratie prima samen met Easy CD Platinum, maar ná de herinstal krijg ik het niet in de praat. Toch heb ik nog wel enige tijd kunnen werken met mijn writer en player, nádat ik zonder succes easy cd had geïn- en deïnstalleerd. Afijn, jullie raden dus aan het probleem dáárin te zoeken? Ik zal het proberen. Thanx. Anton PS: voor degene die riep dat de vraag maar éénmaal in het forum hoeft: ik had 'm in eerste instantie in een verkeerde rubriek geplaatst, vandaar dus ...
Link naar reactie
Heb exact hetzelfde gehad, ook onder XP en met Easy CD Creator Platinum. Op een gegeven moment (na update ECC) werkte de writer weer wel, de CD-Rom speler echter nog niet. Dacht dat m'n speler kapot was. Andere speler gehaald, zelfde probleem, zag em wel en dan weer niet. Na updaten van de ASPI drivers was het hele probleem verleden tijd. Suc6
Link naar reactie
Als je Easy CD Creator gebruikt moet je ze downloaden van hun site, daar heb ik ze vandaan. Kon met een soort checkprogje (zelfde pakket) eerst bekijken of ik de goede aspi drivers had. Ik had er dus helemaal geen, daarna met install geinstalleerd en gaan met die banaan. Als je ze niet kunt vinden mail ik hem wel toe. Laat het maar weten. Suc6
Link naar reactie
tjonge, je zal wel denken: die snapt er echt geen hol van! KLOPT! ik kan de drivers inderdaad NIET vinden op de site. Misschien wil je exact omschrijven waar ze staan? dan download ik ze wel. natuurlijk kan ik je ook mijn email adres geven, maar dan ziet de rest van nederland dat ook, en ik ontvang ál zo'n spam of 40 per dag ....
Link naar reactie
Heeft in het geheel [b:7c0ee16714]Niets met ASPI te maken[/b:7c0ee16714] De meeste brander programma's (behalve Easy CD Creator) maken tegenwoordig standaard gebruik van Windows XP drivers om de CD, CD-R/W te benaderen, zie onderstaande oplossing voor het probleem. Dit is een bekend probleem, kan gebeuren door het verwijderen of installeren van brander software. Deze oplossing werkte voor mij en diverse anderen, gebruik het op je eigen risico. maak voor je begint voor alle zekerheid een backup van je register bestand je weet maar nooit. Gebruik "regedit.exe" om alle keys die Windows je toestaat te verwijderen uit het register van onderstaande sleutel: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} Herstart de computer. Je CD-Roms moeten als alles goed gegaan is weer zichtbaar zijn in Windows. Dit is een serieuze fout in Windows XP die waarschijnlijk in SP1 zal zijn opgelost. Vervelend want als het je gebeurt kun je de CD-Roms, CD-R/W's niet meer benaderen want er zit geen DOS meer in XP (die wordt geëmuleerd) om eventueel de drivers te kunnen herstellen. Succes.
Link naar reactie
Ok, ik ben aan de slag gegaan met de HKEY-tip, maar helaas, ook dit heeft niet geholpen. Ik kon twee keys verwijderen, maar bij het opnieuw opstarten was ik geen steek verder. Ook niet toen ik daarna ook nog eens de writer heb weggegooid en nog eens opnieuw opstarten. Wederom werd de writer wel gedecteerd als nieuw hardware, maar verder niets. Nog meer tips? Ze zijn van harte welkom!
Link naar reactie
Beste Mensen en met name Ben Johnson natuurlijk, [b:040275cb17]Hardstikke bedankt![/b:040275cb17] Ik heb weer veel geleerd over mijn computer, maar belangrijker nog, eindelijk werkt alles weer gewoon! De tip van de [b:040275cb17]KEY uit het Roxio dossier bleek de juiste[/b:040275cb17] te zijn, ineens stonden ze daar weer trots, mijn beide spelers. Op zich heb ik nog wel een vraag: in de tip ervoor moest ik andere sleutels weggooien, dat heb ik gedaan. Waar kan dat nou kwaad voor? Gaat er nu binnenkort weer iets anders mis, of loopt dat wel los? Nogmaals bedankt en tot forums.
Link naar reactie
[quote:4db4733391="Ben Jonson"]Die sleutel is ook niet de juiste: http://support.roxio.com/en/support/roxio_support/ecdc/kb_articles.html#8[/quote:4db4733391] Een gouden tip ! Na deinstallatie van MGI Video 5, waren ook bij mij beide CD'Roms verdwenen, en met geen enkele mogelijkheid terug te installeren. Na het verwijderen van de twee sleutels in het register was alles ok. Dit lijkt mij een regelmatig voorkomend probleem onder WinXP Eddy
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...