Ga naar inhoud

computer loop vast


Aanbevolen berichten

pff, jah, dat verschilt per bios... heb je het boekje van je bios niet meer... zoek dan ff naar advanced power interface ofzo... of gewoon ACPI... zal in je bios ergens onder power managment of iets dergelijks staan... staat daar alles op disabled??? verander eerst nog maar niks, want op mijn ouwe computertje moest ik windows eens opnieuw installeren toen ik daar zat te kloten... en alles staat nu verder uit he, onder power managment in windows...
Link naar reactie
[quote:e3ab89844c="turbulence"]pff, jah, dat verschilt per bios... heb je het boekje van je bios niet meer... zoek dan ff naar advanced power interface ofzo... of gewoon ACPI... zal in je bios ergens onder power managment of iets dergelijks staan... staat daar alles op disabled??? verander eerst nog maar niks, want op mijn ouwe computertje moest ik windows eens opnieuw installeren toen ik daar zat te kloten... en alles staat nu verder uit he, onder power managment in windows...[/quote:e3ab89844c] Ik ben in het bezit van een Award Modular bios. Ik kon allen in de bios een kopje vinden : Wake up events.Hier volgt wat daar stond:VGA off HDD& FDD ON, PCI master off.
Link naar reactie
Als ACPI is geïnstalleerd, zal je dat ook in apparaatbeheer zien (computer uitklappen). Kijk eens in je logboeken: Configuratiescherm\systeembeheer\logboeken. Klik op systeem in het linker scherm. Rechts wordt de info gegeven. Let op rode rondjes met witte kruisjes. Je kan daar ook op dubbelklikken voor nog meer info.
Link naar reactie
[quote:21e67f2f58="turbulence"]is dat alles wat er in je bios scherm staat??? nee toch.. kijk eens in het boekje wat bij het mobo hoort... btw; wat voor mobo is het eigenlijk???[/quote:21e67f2f58] Ik heb het boekje gevonden daar staat : Mainboard CT-7AJa2/AJA2E. Hier volgt de opsomming die staat in de Bios: Standard CMOS features Advanced Bios features Advanced Chipset features Power Management setup PNP/PCI Configurations PCI Health Status Frequency/Voltage Control Load Fall-Safe Defaults Load Optimized defaults Set Supervisor Password Save & Exit Setup Exit Without Saving
Link naar reactie
[quote:613d610b7c="Ben Jonson"]Als ACPI is geïnstalleerd, zal je dat ook in apparaatbeheer zien (computer uitklappen). Kijk eens in je logboeken: Configuratiescherm\systeembeheer\logboeken. Klik op systeem in het linker scherm. Rechts wordt de info gegeven. Let op rode rondjes met witte kruisjes. Je kan daar ook op dubbelklikken voor nog meer info.[/quote:613d610b7c] Alleen atapi stond een fout.
Link naar reactie
als je de energie eigenschappen zoekt kun je ze waarscheinlijk hier vinden. Power Management setup die fout in atapie slaat waarscheinlijk op de cd rom probeer een nieuwe driver voor je cdrom te installeren. ik heb daar niet zo veel verstand van waarschijnlijk kan je probleem ook een andere oorzaak hebben. heb je bijvoorbeeld een virusscanner op de achtergrond lopen die automatisch het systeem nakijkt als er een aantal minuten niks gedaan hebt of heb je een windows optie aanstaan dat je computer automatisch begint met bijvoorbeeld systeemcontrole/defragmenteren/backuppen waarschijnlijk als je een programma hebt dat zoiets doet heeft dat programma een conflict door een fout in de software van het programma of door problemen met andere software/niet ondersteunde hardware ga na of je voor dat het probleem zich voordeed nieuwe software hebt geinstalleerd die gebruik maakt van hardware zoals drivers/direct x/ gl glide/systeembestanden of updates van windows/virusscanner/andere software
Link naar reactie
Helemaal écht vastslaan, denk niet dat dat door virussoftware komt. Een CD in een CD-rom met afspeelbeveiliging erin laten zitten heeft dat effect. Die kan een PC vast laten slaan. Neen, ik denk dat ie in standby stand gaat staan en niet meer terug kan komen. In dat geval is een BIOS-update nodig. Anders heb je een haarscheurtje op moederbord in het ergste geval. Waar je ook aan kunt denken is memorychip. Je kunt "rare dingen" verwachten indien een reepje niet goed functioneert. Begin eerst maar 's met bios op factory-defaults te zetten, denk ik zo. Dan een biosupdate. Zorg eerst ook dat je de readme.txt files leest enzo, misschien staat jouw probleem daarbij !! Dan zou ik je schijf scandisken en/of defraggen. Kijken of dat iets helpt. Het bovenstaande nadat je natuurlijk je powerprofile op "Never" gezet hebt in Windows natuurlijk. Voor je PC en voor je evt harddisken. Suc6..
Link naar reactie
[quote:b8264c31c4="E gozeling"]Computer kan ook raar gaan doen als de koeling/voeding niet helemaal in orde is.[/quote:b8264c31c4] die koeling heeft er volgens mij niks mee te maken, de cpu is in idle stand, is geen processor activiteit, want hij zei dat het alleen gebeurde als de cpu een tijdje niet gebruikt werd... denk toch dat windhoos een beetje de boel loopt te verzieken... misschien eens aan te raden een verse install van windhoos te doen.. :cry:
Link naar reactie
[quote:81453ec8c2="turbulence"][quote:81453ec8c2="E gozeling"]Computer kan ook raar gaan doen als de koeling/voeding niet helemaal in orde is.[/quote:81453ec8c2] die koeling heeft er volgens mij niks mee te maken, de cpu is in idle stand, is geen processor activiteit, want hij zei dat het alleen gebeurde als de cpu een tijdje niet gebruikt werd... denk toch dat windhoos een beetje de boel loopt te verzieken... misschien eens aan te raden een verse install van windhoos te doen.. :cry:[/quote:81453ec8c2] Sinds afgelopen vrijdag zit een nieuw moederboard in de computer en de harde schijf is gevormateerd geweest.En windows op een schone harde schijf geinstaleerd. Heeft het niet te maken met Norton internet serurity???? in samenwerking met de beveiliging met Windows???? Ik weet het zelf anders ook niet meer.
Link naar reactie
wat voor Hd zit erin??? hoe oud is die?.. kan evt ook een HD probleem zijn.. kun je in je bios ook de S.M.A.R.T optie vinden??? ik geloof dat dat een geintegreerde test was voor je HD, tenminste dat dacht ik hoor. kan er wel helemaal naast zitten.. daarnaast; kun je in je bios onder ''Power managment Setup'' ook de optie; ''Suspend mode'' vinden??? waar staat deze op? zet deze eens op disabled. dit zorgt er normaal voor dat de cpu ''stopt'' en andere hardware ook de mogelijkheid geeft om in een soort powersaving mode te gaan.... is dus iig geen windows probleem... kunnen we dat ook weer van de lijst schrappen.. ik gebruik ook WinXP en dit ook icm met Norton internet security, maar ondervind geen problemen met dit programma VS de ingebouwde firewall van XP...
Link naar reactie
[quote="turbulence"]wat voor Hd zit erin??? hoe oud is die?.. kan evt ook een HD probleem zijn.. kun je in je bios ook de S.M.A.R.T optie vinden??? ik geloof dat dat een geintegreerde test was voor je HD, tenminste dat dacht ik hoor. kan er wel helemaal naast zitten.. daarnaast; kun je in je bios onder ''Power managment Setup'' ook de optie; ''Suspend mode'' vinden??? waar staat deze op? zet deze eens op disabled. dit zorgt er normaal voor dat de cpu ''stopt'' en andere hardware ook de mogelijkheid geeft om in een soort powersaving mode te gaan.... Eindelijk was dat het probleem Suspend mode stond aan uitgezet.De computer een paar keer getest en tot nu toe blijft hij zonder probleem opgelost(hopelijk)HET is trouwens een nieuwe computer van april 2002 Alle mensen bedankt voor jullie geweldige mee denken. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...