Ga naar inhoud

Miele W5445 foutmelding tijdens spoelen


Vanqquish

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een probleem met mijn net 'nieuwe' wasmachine, deze heb ik van een kennis overgenomen welke altijd goed gewerkt heeft. Het gaat om een Miele W5445 welke altijd goed heeft gewerkt bij mijn kennis. De eerste paar wassen gingen uitstekend, tot na 5/6 wassen de wasmachine in een foutmelding schoot, genaamd toevoer onder het kopje controle. Wezen googlen en kwam op bepaalde dingen uit, deze dingen heb ik tot nu toe allemaal gedaan: - Extern waterslot tussenuit gehaald - Filter waterslot schoongemaakt - Nieuwe kraan geplaatst - Koolborstels nagekeken - Zeepbak schoongemaakt - Het rubberen 'sifonnetje' onder de zeepbak schoongemaakt (zat wel wat wasverzachter in maar niet verstopt) Probleem begint zodra de machine gaat spoelen in een normaal programma na ongeveer een half uurtje. Soms maakt hij het programma af, soms niet. De wasverzachter blijft ook in het bakje zitten. Meerdere zoekresultaten gaven het probleem inlaatventiel, maar het water komt gewoon goed de machine binnen en wast en centrifugeert ook normaal. Probleem begint echt tijdens het spoelen. Graag verneem ik een oplossing. Alvast hartstikke bedankt!
Link naar reactie
Hoi, Lijkt een klein beetje op mijn probleem. Zie "Miele w110 centrifugeert niet, wast wel". Vooralsnog denk ik aan het inlaatventiel. Dat is zo'n ding met een spoel die een klepje open trekt. Nu is mijn wasmachine oud en zou die best verstopt/verkalkt kunnen zijn. Vandaag of morgen ga ik kijken. Groeten, Michiel
Link naar reactie
M!ch!3l, hoe is dit afgelopen? _____ Eventjes erbij gezeten voor en tijdens het spoelen. Het water komt met behoorlijke druk het zeepbakje in, maar dan is het programma gewoon klaar na het volledige programma zonder storing, wasverzachter spoelt gewoon weg. Paar tikken op de ingang van het waterventiel gegeven 3 dagen terug en sindsdien maar 2x in storing gegaan. Wat is dan de precieze oorzaak dat het 9 van de 10x wel goed gaat en die ene keer niet. Gebruik altijd dezelfde hoeveelheid was en zelfde hoeveelheid wasverzachter. Aan de waterdruk kan het niet liggen, kraan is vervangen. Alvast bedankt.
Link naar reactie
Hoi Vanqquish, Ik zag dat je ook actief was op klusidee. Ik heb een inlaatventiel besteld. Geen orginele van 100+ euro maar een cheapo van 25. Die moet nog binnenkomen en geplaatst worden. Ik laat je weten wat er van komt. Wel heb ik het debiet gemeten (ventiel los aan de kraan, 220 erop) en ik kwam op 1 liter in 3/4 minuut maximaal voor voorwas en hoofdwas. Wasverzachter was 1 liter in 1 minuut. Ik denk (en hoop) dat dit mijn probleem oplost. Ik heb nu ook allerlei vage klachten en ondertussen alles onder handen gehad. Zoals je gezien hebt waarschijnlijk. Volgens mij gaat de machine bij een foutmelding naar einde en dan gaat die eerst afpompen. Dan lijkt het programma klaar maar is in feite onderbroken. Groeten, Michiel
Link naar reactie
hoi Vanqquish, Dit heeft gewerkt (met de eerste was). Nieuw ventiel geeft veel meer water. Alles lijkt nu te werken. Vage stops onderbrekingen etc. zijn verdwenen. ventiel 1678013 gekocht en plaatje over gezet. Zie ook eventueel klusidee op "Miele W110 slaat centrifugeren over" Ik weet niet meer precies waar ik welke info heb gezet. Groeten, Michiel ps volgens mij zijn er wel meer vage klachten die betrekking kunnen hebben op een slecht werken inlaatventiel.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...