Ga naar inhoud

Van P4 naar Win adv server.


Aanbevolen berichten

Mijn P4 draait onder XP home. 1,5 ghz,128 mb Rd ram Ik wil hier een windows 2000 advanced server van maken(i.v.m met MCSE cursus. Mijn PC heeft nu 1 hd van 35 Gig. Wat ik wil doen is het volgende: a) een extra partitie aanmaken voor MP3,dig. foto's en data. (Back up) b) DE C: partitie formatteren. c) Win adv server op C: zetten Kan dit, is dit niet te simpel gedacht?(nog nooit gestoeid met o. systems e.d!!) Is 128 Mb wel genoeg? Kan ik een backup in XP maken, en ook partitioneren? Kan iemand me helpen? Bvd , Toontje.
Link naar reactie
[quote:878bae5878="a.kroon01"]Mijn P4 draait onder XP home. 1,5 ghz,128 mb Rd ram Ik wil hier een windows 2000 advanced server van maken(i.v.m met MCSE cursus. Mijn PC heeft nu 1 hd van 35 Gig. Wat ik wil doen is het volgende: a) een extra partitie aanmaken voor MP3,dig. foto's en data. (Back up) b) DE C: partitie formatteren. c) Win adv server op C: zetten Kan dit, is dit niet te simpel gedacht?(nog nooit gestoeid met o. systems e.d!!) Is 128 Mb wel genoeg? Kan ik een backup in XP maken, en ook partitioneren? Kan iemand me helpen? Bvd , Toontje.[/quote:878bae5878] Je kunt het partioneren van je 35Gb schijf het beste doen met Partition Magic, raakt je ook geen data kwijt, met het Dos-programma FDISK kun je je schijf ook partitioneren maar dan ben je alle data kwijt. Je kunt ook drie partities aanmaken en Windows 2K Advanced Server installeren op de 2e partitie en zo je XP installatie behouden, is erg handig mocht het misgaan met W2kAS want dan kun je nog vragen stellen in dit forum :D . Maak de partities voor XP en 2k wel minstens 5 Gb. 128 RAm is wel genoeg voor 2K AS om mee te stoeien, meer is altijd aan te raden ook voor XP, die vind 256 of meer pas lekker. Geheugen is niet zo duur meer dus je kunt er 256 bijkopen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...