Ga naar inhoud

Miele W110 centrifugeert niet; wast wel


M-ch-3l-1

Aanbevolen berichten

Beste Forumleden, Mijn Miele W110 bovenlader 20 jaar oud stopt aan het einde van het programma (witte was/bonte was 40 graden) en centrifugeert dan niet af zodat de was drijfnat is. Als ik dan de machine handmatig op centrifugeren zet dan werkt het wel. Dit houdt mij al enige tijd bezig (zie ook klusidee.nl) en ik heb al het nodige uit elkaar gehaald, schoongemaakt en vervangen waaronder: * slangen, anti terugloop, luchtaanzuigslang, luftfalle voor druksensor (waterniveau). * Elco's op de IO print EL110, Elco Processorprint EDPW 120. * koolborstels bekeken. Daarin heb ik het niet kunnen vinden. Schoonmaken was wel dringend nodig hier en daar maar het heeft het probleem niet opgelost. Verder heb ik geconstateerd dat ala ik de knop voorwas gebruik (doe ik anders nooit) dat dan de machine gaat vullen maar dan direct weer gaat afpompen en naar einde springt. Omdat die knoppen direct naar de processorprint gaan en ik verder geen gekke dingen zag op de print (meten) heb ik een andere processor unit (EDPW 120) erin gezet maar nu doet de machine nog steeds hetzelfde. Wie-o-wie weet wat er aan de hand is? * terugmeldding van de tacho? * terugmelding van het waterniveau? * eenvoudige draadbreuk? * kapotte IO print EL 110? Ik zag dat er hier goede technische suggeties kwamen dus ik hoop dat iemand reageert, liefst met de ultieme oplossing. Ik beloof dat als ik het heb gevonden dat ook hier plaats! Groeten, Michiel
Link naar reactie
Bedankt Miele fan, Voor het snelle antwoord en het aanbod om langs te komen. Echter de machine is wel goed maar ook redelijk oud. Vandaar dat ik er niet al te veel geld aan wil spenderen. En als een vakman het niet zo direct weet, wordt het proberen en dat kost tijd en dus geld. Ann de ene kant ben ik blij dat de vakman met jarenlange ervaring het ook niet een twee drie weet maar aan de andere kant ... doet de WM het nog steeds niet goed. Verstopte pomp lijkt me niet logisch. Net de simmer ring vervangen wegens lekkage en alles schoongemaakt tot en met het beluchtingsslangetje naar de zeepbak toe. Verder pompt hij gewoon af, centifugeert hij (handmatig) en lijkt verder alles functioneel opzich te werken. Alleen niet altijd :-( Maar goed wat ik bedacht was dat het misschien wel een water niveau probleem is. Als ik de kraan dichtzet en de wasmachine aan dan gaat die na enige tijd naar einde en afpompen. Ik weet alleen niet op welke punten in het programma dit niveau gecontroleerd wordt. Al dit het probleem is dan verkleint dit het probleem tot * de waterinlaat (vult niet snel genoeg bij voorwas), * de slangen naar de druksensor (luchtlekkage geeft geen water melding) * de druksensor zelf (schakelaars vervuild, al hoor ik wel twee klikjes) * de elektronica (meting stroringsgevoelig) Ik moet zeggen dat ik de inlaat ventielen niet heb losgehad. Er kan kalkaanslag in de ventielen zitten. Maar ja: en hoofdwas ventiel, en voorwas ventiel ... Groeten, Michiel
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...