Ga naar inhoud

Engelking: waar?


Aanbevolen berichten

IK wil eigenlijk toch wel erg graag zo'n Engelking voedig in mijn pc hebben. Ik begin zo langzamerhand gestoord te worden van de herrie en wil er nu dan ook wat aan gaan doen. Voor de niet-ingewijden: Engelking maakt een voeding met passief koellichaam en een fan, tot een bepaald wattage (ik dacht 75) hoeft de fan helemaal niet tye draaien en bij meer dan 75 watt slaat de fan af en toe aan.(bij 45 graad celcius lichaam temp. gaat de fan draaien) Het hang er ook vanaf of je het passieve koelichaam weet te koelen met een andere fan(bv je case fan) die toch al draait, in dat geval zal de fan van de voeding niet hoeven te draaien. http://www.engelking-elektronik.de/prod.php?group=pps&lang=de& Wie weet waar je zo'n voeding kan kopen? (in nederland)
Link naar reactie
Je bedoelt waarschijnlijk Silentmaxx en ja dat had ik inderdaad ook al gezien maar ja daar zit zo'n 25 euro verzend kosten op en dan wordt dit al reeds erg dure voedinkje nog duurder :cry: De "mail oplossing" had ik ook al gedacht maar ja: kan ook ff hier vragen aangezien hier meestal wel mensen weten waar je iets het beste en goedkoopste kan krijgen :D evengoed, bedankt voor je antwoord Iemand anders nog een idee?
Link naar reactie
Wil je persé dit merk voeding? Of sta je ook open voor andere stille voedingen? erg stille en goeie voeding maar helaas (nog) niet leverbaar boven de 300watt is de 300watt Zalman noiseless voeding. Ook goed en behoorlijk stil IMHO is de Antec True power lijn. ik heb tot nu toe 5 430 Watt True power voedingen verkocht en vond ze persoonlijk behoorlijk stil. www.antec-inc.com Enermex heeft nu ook een low noise lijn die ik zelf niet heb gehoord maar die schijnen ook goed te zijn. De Zalman is wel een van de stilste. er komt een 400watt versie van maar tot die tijd ben je op de 300watt aangewezen. deze voeding is erg stil. www.zalman.co.kr Dat waren dus even 3 alternatieven, met de Engelking kan ik je helaas niet verder helpen.
Link naar reactie
Eh, zoals ik al zei: ik wordt op dit moment gek van de herrie.... 3X 80 GB/7200 1e generatie + 1x20GB/7200 1 e generatie Een P3-550 met Elanvital koeler(destijds de stilste) Een no-name voeding in een no name kast met 3 noname casekoelers en ga zo maar door enigste plus: een G400 zonder koeler en die ben ik dan ook van plan zo lang mogelijk te houden. Ik ga dus mijn hele sys langzaam upgraden, te beginnen bij de voeding, dan mobo met cpu en dan de hd's
Link naar reactie
Dat is een goed gevulde kast :) ALs je zoveel HDD's heb en je pc stap voor stap wilt upgraden valt de Zalman al af. deze is "slechts" 300watt en ik zou zeker op de toekomst gericht voor 400watt gaan. Zalman komt wel met een stille 400watt maar daar is nog geen data van bekend. Ik zelf wil me pc ook stiller maken maar doe dat gewoon met Pabst case fans, Antec True power 420watt en een Zalman CPU cooler. ik heb dat eerder bij een ander gehoord en dat maakt bijna geen kabaal. Ik hoop echter voor je dat je aan de Engelking voeding kan komen. wat dacht je hier van: http://www.enermax.nl/f_power.htm
Link naar reactie
Al zoekend naar een review van de Engelking kwam ik dit tegenn: http://www.djvoicereview.com/reviews/2002/engelking.htm itteressant stuk uit ze conclusie: [quote:885c9b8ebf]Basically this is the ultimate PSU for the user who wants a quiet machine. If you can't stretch to this PSU, I would recommend the Antec TruePower330, which is nearly as quiet, and also lets you put ordinary fans on it (which can be thermo-controlled).[/quote:885c9b8ebf] Na dit gelezen te hebben zou ik voor de True power van Antec gaan. deze is heel erg stil. weet ik uit ervaring. en volgens de review is ie bijna even stil als de Engelking. Maar hij is wel verkrijgbaar in de smaken: 330/380/430/480/550 watt. dus daar kan je heel wat meer op kwijt dan de 300watt van de Engelking. lijkt me niet onverstandig om over na te denken omdat je 4 hardeschijven heb en de rest van je pc in de toekomst vast verder wil upgraden
Link naar reactie
En toen werd het ff stil..... Kaboem zei me mobo.... Wellicht doordat de voeding manko begon te worden? :-? Mijn trouwe toeverlaat: Asus P2B-S is niet meer :cry: Tja en het mooiste is dat het gebeurde terwijl ik een reply op deze thread zat te typen! Ik zit nu op een geleend systeempje te typen. Het hele project is van status: "daar werken we rustig aan" nu veranderd naar "hoe snel krijg ik de poen bij elkaar voor een nieuw setje?", shhhhhiiiitttttt! Ik heb ondertussen de knoop maar doorgehakt: het wordt een Zalman 300 watt voeding met Asus p4T-533 met 512 MB PC1066 rimm en P4-2.4 GHz met Zalman koeler en mischien nog iets hoger als het budget dat toelaat 8)
Link naar reactie
[quote:3d8ad2f5a4="rwilligen"]He jakkes! Lees nu net dat de 400 watter van Zalman er aan komt. En deze schijnt nog stiller te zijn dan de 300 watter Ik wacht dus nog ff..... Allen bedankt voor de reacties/condoleances :wink:[/quote:3d8ad2f5a4] Yeps dat had ik gepost. dat er een 400 watt aan komt (paar posts terug) Gezien het feit dat je naast een P4 2,4 ghz ook nog eens een redelijk aantal HDD's heb is 400watt geen overbodige luxe en het wachten wel waard. btw. vervelend dat je pc opgeblazen is maar wel weer een goed excuus voor een erg mooie upgrade :)
Link naar reactie
CNPS7000 was proudly chosen as a finalist for Best of COMDEX for several reasons: it is the only product in the global market that can efficiently and silently dissipate heat from CPUs pumping out 80 to 100W of thermal energy; it was designed to be compatibe with both Intel P4 and AMD Hammer series; it can cool a CPU to 10 degrees lower than the default Intel boxed cooler under the same conditions. This product goes under final preparation in December and we expect it to ship before Christmas in the earliest. Dus ook voor P4 :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...