Ga naar inhoud

systeem crashed door modem


Aanbevolen berichten

Net een nieuwe PC in elkaar gezet, moederbord met AMI bios, celeron 1.01 Ghz, werkt als een zonnetje. Modem erin geprikt, wordt prima herkend door Windows 2000. Enige vreemde is dat bij het herstarten plots het modem niet gedetecteerd wordt en bij installatie van een programma (Fax communicator) het modem niet aangeeft op welke compoort hij zit. Dan maar herstarten. Alles start goed op, maar als ik dan de modem 'activeer' herstart het systeem! Dit wordt nog erger: op dit moment start de machine op, komt in windows en eindigt met het blauwe scherm met de melding dat er een siemens sys-file niet geladen kan worden. Ook in vielige modus komt hij hierin terecht. Ik heb nu het modem eruitgehaald, maar blijf het blauwe scherm krijgen... Het gaat overigens om een SI59MO (even uit mijn hoofd...) data-faxmodem van E-tech. Ik vermoed dat het modem defect is. Maar! Is er iemand die vermoed dat het iets anders is (moederbord bv.) Laat het me even weten! Thor2002.
Link naar reactie
Zou het ook dit modem kunnen zijn: PCI56MO ?? Start windows eens op in de veilige modus en verwijder alles wat met de modem te maken heeft. download hier de nieuwste drivers en installeer de modem eens opnieuw: http://www.e-tech.nu/support/faxmodem_files/downloads/mo2k.exe Indien je niet zeker weet dat dit je modem is kun je ook dit downloaden. http://www.e-tech.nu/support/faxmodem_files/downloads/pnpid.exe Dit is een identificatieprogramma voor e-tech modems. [i:5a88af8387][quote van e-tech site] Herkent alle E-TECH PCI-modems en geeft weer welk type u in uw pc heeft geïnstalleerd (het modem dient geïnstalleerd te zijn in Windows, bijv. als "onbekend apparaat") [/quote van e-tech site][/i:5a88af8387]
Link naar reactie
Vielige modus wil toch ook niet? :wink: Weeet niet of dit zo is bij windows 2000 maar bij 98 werkt het zo. Druk op f8 bij het opstarten als hij voor een bootable cd-rom zoekt en voor een floppy. Je krijgt dan zo'n bootscherm waar je kunt kiezen voor veilige modus en normaal en msdos en nog een paar. Druk dan SHIFT + F8. Kies dan voor normaal. Hij vraagt nu steeds welk bestand je wilt laden. Kijk bij welk bestand hij de foutmelding geeft. Start dan opnieuw op en doe hetzelfde nog eens. ALS hij je dan vraagt het bestand te laden waarbij het vorige keer misging sla je die over. de rest doe je wel en kom je als het goed is gewoon in windows. Had het gister met een netwerkkaart.
Link naar reactie
tips en drivers zijn goed, alleen zit ik nog even met W2k te stoeien...Die heeft als je F8 indrukt enkel de opties Veilige modus, veilig met net, veilig met prompt, laatst bekende config., AD terug zeten en nog zo'n stel, maar ongeacht welke versie blijf ik in het blauwe scherm (dr. watson) terecht komen. Ik kan om de een of ander manier niet eerst aangeven dat een bepaald sys-bestand geladen moet worden... Ik kijk ondertussen even op google naar boot-options en zo. Als iemand ondertussen nog een idee heeft.... TOP. Thor2002.
Link naar reactie
Ik heb net de machine weer aan de gang gekregen. Het modem verwijdert, daarna de boel weer eringeprikt en driver geïnstalleerd. Helaas. Het modem blijft opspelen. Dan weer een 692 fout in apparaatbeheer. Ik stuur hem terug naar de leverancier. Rijp voor de sloop, dit ding. Ik heb vorige week nog een identiek modem geplaatst: als een zonnetje. In ieder geval iedereen bedankt die heeft willen meedenken! Thor2002.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...