Ga naar inhoud

Monitor reageert niet met opstarten bij nieuwe computer


Aanbevolen berichten

Kan iemand mij helpen alsjeblieft. Kheb volgende probleem: Kheb nieuwe processor en nieuw moederbord en nieuwe kast gekocht. Kmoest dus alles overzetten van mijn oude pc naar mijn nieuwe. Das op zich wel gelukt alleen, als ik de comp nu opstart, pakt de monitor hem niet. Ds krijg ik alleen maar zwart beeld. Kheb geheugen en videokaart getest op andere computer en daar werkte het wel dus... Iemand enig idee wat er mis is??? alvast bedankt voor de hulp
Link naar reactie
Nee zit er niet op ik zal ff voor duidelijkheid mijn type moederbord geven. Het is de ep-8kta3l+ (via kt133a agp set) Maar goed hij werkt dus nog steeds niet. De cdrom speler diskettestation hrde schijf etc krijgen dus wel stroom... alleen de monitor krijgt geen invoer ofzo :S Ik snap het ook niet. Somebody help please!! :( :-?
Link naar reactie
Dit is een vaak voorkomend probleem bij dit soort upgrades. Probeer eerst eens de monitor op een gestript systeem aan te sluiten. Dat wil zeggen: alleen moederbord met geheugen, processor en grafische kaart. Dan kun je goed zoeken waar het probleem zit. Geeft de monitor beeld, dan kun je de rest van de hardware stap voor stap aansluiten. Na iedere stap weer even aanzetten en kijken of er beeld is. Kost misschien wel wat extra tijd maar zo kun je goed bepalen welke component de veroorzaker van het probleem is en misschien net even anders ingesteld moet worden.
Link naar reactie
Ik heb precies hetzelfde probleem met de KT133a chipset (volgens mij de boosdoener). Als ik de computer daarna uitzet en opnieuw aanzet, gaat het meestal wel goed. De FSB is dan wel 128 (ipv 133). Ik heb trouwens een AMD Athlon XP2000+. De problemen begonnen nadat ik van een Duron 750 naar de XP ben overgegaan. Er zit nu een 400watt voeding in dus dat is het probleem niet.
Link naar reactie
Heb je het geheugen wel goed overgebouwd ? Niet perongeluk beschadigd ? Zwart beeld is meestal geheugen of videokaart niet 100 percent. Accepeert deze mobo wel het geheugen dat je erin heb gezet ? ===== Nu ik eraan denk : heb dit bij Tekram mobo's gezien : 1. Stop een PCI videokaart erin, hopelijk boot ie. 2. In BIOS effe de VGA instelling veranderen van PCI first naar APG first. 3. opstarten met de PCI VGA. 3. Daarna stroom eraf en APG kaart erin. You never know ? 8)
Link naar reactie
he m_stel das op zich ene goei dnek dat dat mijn laatset hoop kan zijn anders is ie dnek ik ehct verroit want kan wel btje met die voltage klooien indd nu staat ie alleen op default maar kheb dus geen idee hoe ie anders zou moeten staan heb wel zo'n hele tabel erbij enzo (zijn 5 of 6 jumpers die je on off kan zetten) Maar op wat voor voltage zou ie moeten staan dan of waar kan ik dat vinden? Graag reactie En bedankt
Link naar reactie
Wat voor soort geheugen heb je? 100mhz of 133mhz? Heb je toevallig ook twee ledjes op je mobo? Hierin kan een code komen te staan als de pc aan staat. Heb zelf inmiddels de handleiding gevonden en zag dat er achterin het boekje foutcodes staan. Probeer aan de hand hiervan eens te achterhalen wat het is. Succes!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...