Ga naar inhoud

Oude kaart in nieuwe pc


Aanbevolen berichten

Even gezocht op AltaVista, Yahoo en Google Groups. Bij Google vond ik de meest bruikbare informatie (zoek op: scantak sf?600c). Heet de scanner "SCANTAK 3C SF-600C"? Het schijnt een soort van Scsi te zijn. Kennelijk gaat de voedingsspanning ook via de kabel. Verder zou het een 25 polige connector zijn, vergelijkbaar met die van de printerkabel. Tja, als het echt SCSI is die zich een beetje aan de regels houdt, dan kan ik nog wel wat informatie vinden. Ooit een verloop gemaakt van 25 polig SCSI naar 50 polig voor een Adaptec kaartje, 1505 dacht ik. In feite moet je het kaartje nader onderzoeken. SCSI houdt zich aan bepaalde regels. Dus ja, het kaartje moet wat betreft een aantal besturingslijnen zelf de antwoorden geven.
Link naar reactie
Het is inderdaad een soort van printerkabel maar dan "omgekeerd" met gaatjes in plaats van puntjes. 25 pins. De netspanning gaat via het kaartje en volgens mij is het een plug en play geval. De driver zit volgens mij ook op het kaartje ingebouwd, al zijn die ook vaak zat los te downloaden. Oh ja, ik werk met win 98SE (weet niet of het wat uitmaakt)
Link naar reactie
Ik denk niet dat het met een gewone scsi-kaartje zal lukken. Ik heb naar die van mij gekeken en heb dus dezelfde scanner. Hij heeft duidelijk zijn eigen kaart. Ik heb nog op de website van de importeur gekeken maar daar kon ik niets meer vinden. Wil daar zelf kijken of een vraag stellen; kijk dan even op www.lapwin.nl succes.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...