Ga naar inhoud

[b]PrimeFilm Dia Scanner[/b]


Aanbevolen berichten

iemand vroeg mij om eens te kijken naar de mogelijkheden van het scannen van negatieven. Ik kwam een advertentie tegen in Computer!Totaal. het ging over de FrimeFilm 1800i, 1800 silver, 1800 AFL en 3600 PRO. Heeft iemand ervaring met een van deze 4 scanners, zoja: wat is jullie advies over de keuze uit deze 4? groetjes en alvast bedankt! :roll: Jacco :roll:
Link naar reactie
Zelf bezit ik de 1800i. Voor gewoon gebruik met niet al te veel eisen voldoet die wel aardig. De scan is bruikbaar, maar negatieven worden niet altijd goed belicht. Enige kleurcorrectie is beslist noodzakelijk. De software werkt niet betrouwbaar, dat wil zeggen sommige scans mislukken. Verder heb ik het apparaat nog niet werkend op Windows XP.
Link naar reactie
Kleine aanvulling op mijn vorige bericht: ik heb nu misschien de Primefilm scanner werkend op mijn computer met Windows XP Home. Waarom dat het nu werkt, dat weet ik niet. Waar het aan kan liggen, dat weet ik niet zeker. Ik had er Office 2000 gezet pas na mijn vorige experimenten. Op mijn systeem met Windows XP Professional staat nog geen Office. Zover ik kan zien is het licht niveau van mijn scanner niet regelbaar, dat betekent dat de helderheid regeling softwarematig is. Dat is niet de beste methode :cry:. Voor de rest lijken de meeste scans okay.
Link naar reactie
Tja, ik ben geloof ik de enige persoon die op je vraag reageert. Ik ben zelf weer een stapje verder. Ik ben er nu vrij zeker van dat de Primefilm scanner 1800i (en waarschijnlijk ook de andere modellen) niet betrouwbaar kunnen worden gebruikt op een willekeurig Windows XP systeem. Ik kan zelf situaties creëren dat de scanner min of meer correct functioneert. Hiervoor heb ik bijvoorbeeld een USB hub en een webcam nodig die ook gebruikt moeten worden! Alleen dan is de USB bus kennelijk druk genoeg om de Primefilm software correct te laten functioneren. Onder Windows XP Home zowel al Professional versie, lijkt de kans op problemen zeer groot omdat daar de meeste problemen tijdens de calibratie en zo optreden Maar ook onder Windows 98 gaat het ook geregeld fout. Er raakt wel eens data zoek en dat levert dan een foute scan op (pakweg 1 op de 10 keer). Kennelijk is de USB software verre van stabiel en is die ontwikkelt voor een niet bestaande computer. Gezien de aard van de fouten zitten er oneindige en eindige loopjes in de driver software en geen time-out beveiliging. Op de oneindige loopjes blijft de software hangen, op de eindige loopjes werkt de driver software soms kennelijk te snel. Ofwel een heel slecht bagger produkt. Tja en ik heb dus zelf zo'n apparaat ... Ik zal er mee naar mijn leverancier terug gaan, en vragen wat hij er over kan zeggen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...