Ga naar inhoud

Is mijn oude schijf nog te redden?


Aanbevolen berichten

Een tijdje geleden is mijn oude HD overleden. Ik heb er inmiddels een nieuwe in zitten, maar heb de oude nog bewaard, voor het geval dat. Die oude schijf werd dus bij het starten van de pc niet meer in het bios herkend en ik kan er dus niks mee (automatische IDE herkenning in bios ziet de schijf gewoon niet). Maar nu zat ik me af te vragen, wat als je de gegevens van die schijf gewoon handmatig invoert, zoals aantal heads, cylinders enz. Kan ik 'm dan weer lezen, al is het maar voor even? Er staat nl nog belangrijke data op. Weet iemand het antwoord. Ik heb het nog niet geprobeerd, dat zal wel een zoektocht worden naar de juiste gegevens, dus ik vraag het eerst hier maar, mischien dat iemand het al eens geprobeerd heeft.
Link naar reactie
Als je handmatig alles invult dan heb je de kans dat hij werkt, tenminste bij mij was dat wel het geval. Let op hij mag dan niet gecrahst zijn en echt "overleden" zoals jij dat noemt. Heb je trouwens geprobeerd om hem in je bios op auto te zetten? Als er zeer belangrijke data op staat die je echt nodig heb, dan kan je dat ook altijd nog van de harde schijf afhalen, met het programma hard drive mechanic. Dit programma haalt zelfs al je data van gecraste harde shijven af.
Link naar reactie
Kijk even op http://www.cddataguys.com volgens die site is je data nog te redden na een crash. Er is een gratis demo te downloaden, zodat je kan zien of het programma bevalt. Je kan het ook laten doen, maar Wim heeft gelijk dat het vrij duur is, ik heb al prijzen van 1500,- euro gezien. Ik zou de gratis demo downloaden en kijken of je wat met het programma kan. succes.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...