Ga naar inhoud

HD's:: 5200rpm-slave<--->7200rpm-master...


Aanbevolen berichten

Ik heb een vrij nieuw systeem:: MS 6399; 1.8GHz-Intel; 256MB-133MHz-Siemens; 80GB-5200rpm-Seagate Toch is deze pc traag(vind ik)... ik geef de schuld aan de 5200rpm HD. Heb al verschillende benchmarks gedaan...en allemaal komt eruit dat de HD net wat te sloom is... Nou wil ik graag advies op het aanschaffen van een 7200rpm-disk:: Wat is een goede 7200toeren schijf En heb verder hier en daar wat gelezen over snelheden, dus:: Als 5200 als slave, 7200 als master... wat voor snelheid hou ik dan over op de 7200 toeren. (las egens dat dit ging knagen..) Bedankt alvast, Martijn :P
Link naar reactie
Ik kan me bijna niet voorstellen dat je het verschil tussen een 5400 en een 7200 rmp schijf echt duidelijk merkt, tenzij een systeem echt tot het uiterste wordt belast. Dat soort performance wordt pas echt belangrijk bij videobewerking bijvoorbeeld. In een normale situatie wordt de theoretische snelheid toch nooit gehaald. Ik wil je dus niet de aanschaf van die 2e schijf uit je hoofd praten (is natuurlijk handig om je swapfile op te zetten). Maar voordat je beslist moet je meer dingen weten dan alleen je harde schijf. Er kunnen dus (veel) meer bottlenecks in je systeem zitten. Heb je met SiSoft Sandra al een een systeem benchmark gedraaid?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...