Ga naar inhoud

printerpoort werkt niet


Aanbevolen berichten

Ik heb van printer gewisseld. Standaard is dat een laserprinter (HP 4P), maar ik heb ook een EPSON kleurenprinter. Ik heb ze op een splitser staan, zodat ik kan kiezen welke printer ik wil gebruiken. Na een virusaanval deed mijn Epson het niet meer en ik heb beide printers van mijn systeem verwijderd en ook de splitser er tussenuit gehaald. Daarna heb ik eerst de laserprinter weer rechtstreeks op de poort gezet en geïnstalleerd en vervolgens op dezelfde poort de Epson. De laserprinter werkt weer op de poort, maar de Epson krijg ik niet meer aan de praat. De poort herkent hem niet. Ik heb hem geïnstalleerd met de opstart cd-rom, daarna nog eens met printer toevoegen. Maar het lukt niet. Voor zover ik kan controleren is de printer wel in orde. Moet ik nog meer verwijderen? Weet iemand een oplossing voor mijn probleem? Moet ik soms andersom proberen? Beide printers verwijderen en dan weer de Epson eerst? Wie weet raad? Gerda
Link naar reactie
Kun je wel een karakter dump van je epson maken (vaak een aantal toetjes ingedrukt houden als je hem aan zet), dan begind hij/zij een pagina met de ascii reeks op papier te zetten. Probeer eerst alleen de epson aan te sluiten en hem aan de paat te krijgen, daar na de switch er tussen en de HP er bij Greetz Mike btw lukt het niet dan horen we het wel
Link naar reactie
Hoi Mike, Bedankt voor je advies. Ik heb inderdaad een testpagina uitgedraaid en dat lukte. Maar het was laat, dus wilde ik vanmorgen verder gaan. Toen ik mijn computer aanzette, werd meteen de Epson gevonden en met de cd heb ik hem weer opnieuw kunnen installeren en nu werkt hij weer. Ik denk dat het printen van de testpagina hem weer geactiveerd heeft, want ik had gisteravond na de 'normale' printerinstallatie ook mijn computer weer opgestart, maar toen gebeurde er niets. Ik ben helemaal opgelucht. Bedankt. Gerda
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...