Ga naar inhoud

hard tikgeluid. harde schijf kapot ??


Aanbevolen berichten

Sinds gisteren blijft mijn (nieuwe) PC hangen bij het opstarten in het voorloopscherm van XP. Booten naar Win98 en in safemode van XP lukt nog wel, zij het zeer langzaam. Als ik vervolgens scandisk opstart en mijn C-schijf op fouten ga controleren, begint de harddisk na korte tijd een hard tikgeluid te maken, waarna er verder niets meer gebeurt. Is mijn harddisk nu kapot ? Dus terug naar de winkel ? Naar mijn idee is het ontstaan sinds ik een systeemcoolertje voor een PCI-slot geplaatst heb. Deze tapte de stroom af tussen mijn harddisk en de daarop geplaatste HD-cooler. Hier kan het toch niet mee te maken hebben, alleen de stroom wordt afgetapt? Of is er iets met een virus oid? groeten, Marcel Meijer
Link naar reactie
Zou eerst dat systeemcoolertje ertussen uit halen, misschien trek je nu teveel stroom. Blijft het probleem, dan is je HD m.i. bezig te sterven. Verdwijnt het probleem, dan trok je teveel stroom. Het is echter mogelijk dat je in dat geval je HD al hebt beschadigd. Ik zou in ieder geval vanaf nu ZEER regelmatig backups maken van belangrijke data.
Link naar reactie
Begrijp ik nu goed dat een harddisk door het trekken van teveel stroom door een ander apparaat beschadigd zou kunnen worden ?? En maakt het dan uit of ik de cooler op een ander stroompunt aansluit, of gaat er dan ook nog iets anders kapot? Hoe zou ik de betreffende extra cooler dan wel aan moeten sluiten? Overigens heb ik daarna al weer eens geprobeerd het systeem te starten zonder de extra cooler, maar het probleem gaat niet meer weg. De harddisk zal dus al wel naar z'n grootje zijn. Gelukkig was de machine net nieuw en heb ik de meeste data nog op CD. Marcel
Link naar reactie
[quote:40449aab1d="MSMeijer"]Begrijp ik nu goed dat een harddisk door het trekken van teveel stroom door een ander apparaat beschadigd zou kunnen worden ?? [/quote:40449aab1d] Theoretisch ja. [quote:40449aab1d="MSMeijer"]En maakt het dan uit of ik de cooler op een ander stroompunt aansluit, of gaat er dan ook nog iets anders kapot? Hoe zou ik de betreffende extra cooler dan wel aan moeten sluiten? [/quote:40449aab1d] Nee, dat maakt niet uit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...