anoniem Geplaatst: 2 juni 2002 Delen Geplaatst: 2 juni 2002 Twee maanden geleden overgegaan op de Chello-kabel, met hub en daaraan 2 PC's. Werkte goed en snel, maar niet altijd; soms ineens was geen enkel contact met internet mogelijk met allebei de computers, maar dan weer ineens wel. Alle lampjes brandden steeds groen. Met chellohelpdesk de instellingen nagelopen: alles in orde. Hub er tussenuit en de UTP-kabel rechtstreeks in één PC ook geen verschil; soms wèl en soms geen verbinding. Toen heb ik de door de chellomonteur aan de UTP-kabel gemonteerde stekkertjes eens met contactspray behandeld, en ziedaar, al bijna 8 weken geen enkel probleem meer. Over een hardwareprobleem gesproken....... :wink: Allemaal nog een prettige avond toegewenst. Dick. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 3 juni 2002 Blij :P voor je. Zou alvast een reserver netwerkkaart gaan aanschaffen en ook een reserve UTP kabel. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 3 juni 2002 1. dat is handig, als er wat loos is dan heb je het zo weer verholpen maar het belangrijkste is : 2. Contactpasta lost het op, dus er is sprake van dat de UTP kabel en de Ethernetkaart die je nu hebt GEEN GOED CONTACT maken anders had je dat spul niet nodig. Of de CAT aanlsuiting is niet 100 percent en of de aansluiting vd ethernet kaart is 100 percent :cry: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 4 juni 2002 O.K., duidelijk, en bedankt voor je goede raad. Dick Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 juni 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2002 contactpasta? ik koop gelijk nieuwe kaarten en kabel als ik zeker weet dat het daar aaan ligt. die pasta is namelijk ook maar tijdelijk lijkt mij... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen