Ga naar inhoud

Sony P50... Batterij-problemen


Aanbevolen berichten

:-? Ik heb sedert gisteren 29 mei een Sony P50. Omdat ik nog geen oplaadbare batterijen had gebruikte ik de bijgeleverde Alkaline batterijen. Na 2 fot's gemaakt te hebben en wat geexperimenteerd te hebben met het LCD-schermpje waren de batterijen al leeg. In een kwartier tijd!!!!! Vanavond andere Alkaline batterijen er in gedaan. En WEER!!! 2 fotootjes en een paar keer op het LCD-schermpje gekeken. In 10 minuten gaaf het schermpje al aan dat de batterijen uitgeput waren. Nu in 10 minuten!!!!! De batterijen waren ECHT nieuw. Is dit normaal??? Ik begrijp er niets van.
Link naar reactie
I.d.d. lcd schermpjes en zeker kleuren lcd schermen vreten batterijen. Ikzelf heb net zoals Froggy oplaadbare NIMH batterijen kosten iets meer in aanschaf dan de gewone oplaadbare batterijen maar zijn stukken beter. Met mijn camera Olympus 2100 Ultra zoom (gaan 4 penlite batterijen in) kan ik een hele dag plaatjes schieten (mits ik niet teveel gebruik maak van het lcd scherm). je zal misschien zeggen niet erg lang maar mijn camera kan nogal lekker zo(o)men en dat vreet ook batterijen. Wat handig is om een of twee extra oplaadbare batterij setjes ten alle tijde bij je camera te hebben scheelt weer irritatie. Waar heb jij je camera gekocht ?? in een winkel of via het net ? Mij werd namelijk al verteld door de verkoper (ik heb hem in een fotowinkel gekocht) dat veelvuldig gebruik van het lcd scherm batterijen vreet en hij raadde mij ook aan om oplaadbare NIMH batterijen aan te schaffen helaas had hij ze niet meer op voorraad. Als je de camera in een winkel hebt gekocht vind ik dat de verkoper te kort is geschoten. Hij had best mogen vertellen van het batterij gebruik etc., etc. Veel plezier met je camera.
Link naar reactie
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb de kamera als afscheidskado van mijn werk gekregen. Er zat ook wel een Powerpack G4?? bij. Die had 18 uur nodig om op te laden. Ik moet ze nog plaatsen. Ze zijn inmiddels wel opgeladen, denk ik. Ik ben misschien net een struisvogel die zn kop in het zand steekt. Ik ben nu al bang, dat ALS ik ze plaats, hetzelfde gebeurt als bij die Alkaline-batterijen. Ik probeer het dit weekend wel. Oh ja... daarom kreeg ik natuurlijk die Powerpack er bij. De verkoper zal dat wel tegen mijn collega gezegd hebben dat die Alkaline dingen niets voorstelden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...