Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo, Mijn reepje SDRAM van 256 Mb wordt opeens herkend als een 128 Mb na vervangen van een Mobo.Het oude boord was een MSI 6318( MD 2000), het nieuwe is een Asus CUSL2-C. In alle drie slots hetzelfde resultaat, alleen in het slot of samen met een 128Mb, telkens dezelfde uitslag. Reepje half kapot of nieuwe mobo niet gexchikt voor 256 Mb? Alipapa
Link naar reactie
[quote:b538d58941="warpcoil"]Deze ramreepjes zijn over het algemeen doublesided het zou dus best kunnen dat er met een kant iets mis is waardoor hij dat geheugen niet ziet of kan aanspreken.[/quote:b538d58941] Volgens mij kan dat niet hoor. Of het geheugen doet het helemaal of helemaal niet.
Link naar reactie
ondersteund je moederbord doublesided dimms? zo niet herkent hij maar een kant en gebruikt ook alleen maar die, daardoor zou er dus 128mb inplaats van 256mb gezien worden....... kan me echter niet voorstellen dat een redelijk actueel bord geen doublesided ondersteund... wat ik wel weet is dat het bord in ieder geval niet met meer dan 512mb overweg kan.
Link naar reactie
[quote:87ab066b0a="Alipapa"]Hallo, Mijn reepje SDRAM van 256 Mb wordt opeens herkend als een 128 Mb na vervangen van een Mobo.Het oude boord was een MSI 6318( MD 2000), het nieuwe is een Asus CUSL2-C. In alle drie slots hetzelfde resultaat, alleen in het slot of samen met een 128Mb, telkens dezelfde uitslag. Reepje half kapot of nieuwe mobo niet gexchikt voor 256 Mb? Alipapa[/quote:87ab066b0a] Ha die Alipapa Dit vond ik over het bord Integrated controller SDRAM: Support of 32 to 512 MBytes memory with usage of 16MBytes/64MBytes/128MBytes/[b:87ab066b0a]256MBytes chips in DIMM modules [/b:87ab066b0a] Support up to 3 2-side DIMM modules with 100 MHz system bus [b:87ab066b0a]Support up to two 2-side [/b:87ab066b0a]or three 1-side [b:87ab066b0a]DIMM modules with 133 MHz system bus [/b:87ab066b0a]Ik had er zelf 2 reepjes van 128 inzitten maar double sided is dus mogelijk maar dan max 2 stuks
Link naar reactie
[quote:68d905a263="spiderned"][quote:68d905a263="warpcoil"]Deze ramreepjes zijn over het algemeen doublesided het zou dus best kunnen dat er met een kant iets mis is waardoor hij dat geheugen niet ziet of kan aanspreken.[/quote:68d905a263] Volgens mij kan dat niet hoor. Of het geheugen doet het helemaal of helemaal niet.[/quote:68d905a263]Theoretisch gezien kan best de helft 'kapot' zijn. Er hoeft maar een adres-liijntje niet te werken en je hebt de helft. Als dat het 'hoogste' lijntje is en je machine gaat geheugen 'tellen', stopt ie halverwege. Of dat in de praktijk bij PCs ook zo werkt, weet ik niet.
Link naar reactie
[quote:2a84a969d0="Alipapa"]Mijn reepje SDRAM van 256 Mb wordt opeens herkend als een 128 Mb na vervangen van een Mobo.[/quote:2a84a969d0] Zoiets heb ik zelf ook eens meegemaakt. Maar dan met één 64 MB doublesided geheugen, die met een nieuw aangeschaft Abit bx6 moederbord werd herkend als 32 MB. Ik heb het geheugen in die winkel waar ik het kocht laten testen.( het moederbord was gekocht ik in dezelfde winkel) Het geheugen was ok. Daarna mocht ik de systeemkast inclusief het geheugen bij de computerwinkel langsbrengen. De volgende dag kon ik het systeem weer ophalen. Het probleem was opgelost. De computerwinkel had die 64 MB SDRAM doublesided geheugen vervangen voor een 64 MB SDRAM singleside geheugen. Deze 'reparatie' viel onder garantie. :wink:
Link naar reactie
Hoi, In de gegevens van betreffende mobo staat dat het ondersteund 3 singleside geheugens of 2 dubbelsidegeheugens. (Asus CUSL2-C--- zijnde gegevens van het net) Bij het moederboard geleverde boekje zie ik nu ondersteunt alleen Dual in line Dimms Echter samen met of alleen in elk van de drie slots wordt betreffende reepje alleen herkend als 128 Mb ipv 256 MB. Dus naar mijn gevoel blijft alleen over een ongemak in het reepje of is het reepje een single in line? Hoe kan je dat zien? Alipapa
Link naar reactie
[quote:11c55b93f0="Alipapa"]Dus naar mijn gevoel blijft alleen over een ongemak in het reepje of is het reepje een single in line? Hoe kan je dat zien? [/quote:11c55b93f0] Op http://www.pcengines.com/simm.htm staat wat info over single in line SIMM. Werd gebruikt in 486 (per 2) en ook nog wel in Pentium 1. Dat is dus niet het geheugen wat jij hebt. Het probleem dat het dubbelside geheugen in jouw nieuwe moederbord voor de helft herkent is iets wat je waarschijnlijk niet zelf kunt oplossen. Ik denk dat het beste is dat je dit probleem voorlegt aan de (online) winkel waar je die nieuwe moederbord hebt gekocht. :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...