Ga naar inhoud

USB MODEM PROBLEEM

Aanbevolen berichten

Heb dit probleem al gedurende enkele maanden. Heb zon beetje alles geprobeerd wat ik weet, ook via de helpdesk van Mxstream maar nix schint te helpen. Ik heb dus Adsl van Mxstream via USB modem (ja, weet ik had beter ethernet kaart kunenn nemen, jammer, omruilen geen optie). Om de zoveel uur (volledig onregelmatig, soms staat ie 18 uur te downloaden) valt de modem volledig uit. (beide lampjes) Ook wordt het Speedyouch Usb icoontje in taakbalk af en toe geel, Soms repareert ie zichtzelf, maar meestal is een reboot noodzakelijk. Vind dit heel irritant probleem. Ik d8 eerst een stroomprobleem. Maar dat is het ook niet, want gebruik een usbhub met externe stroomvoorziening. Vroeger altijd modem direct in usb gestoken. Andere randapparatuur is niet aangesloten. Mijn systeem: AMD ATHLON 659 mhz (IRongate chipset) Geforce 2 MX400 TV-OUT. 384 Mb RAM, win XP PRO. Heeft iemand een oplossing. gebruik natuurlijk de laatste drivers (gebruik momenteel de 1.6 Beta :wink: Bedankt
Link naar reactie
  • 2 weken later...
ik heb wat gevonden: [quote:c0205493f1] Q11: My modem often powers down without any reason and I have to reboot to connect again. A11: This is a known problem with motherboards using the VIA chipset. Always install the latest Via4in1 drivers and USB filter from the Via website. If you have a Motherboard of the KT7 type, one workaround is to change the BIOS settings: set the ‘enhanced chipset performance’ setting on ‘enable’. This should help in most cases. For more information about the KT7 / VIA chipset issues with USB, you may read the the ViaHardware FAQ pages or the USBman page. [/quote:c0205493f1] ik ga nu ff kijken of er nog nieuwe via drivers zijn. Ik heb via chipset dus misschien dat het daaraan ligt...
Link naar reactie
en nog wat: [quote:ee6b214265] Hello, Can anyone help me with a usb problem I am experiencing. My PC consists of the following components: ASUS A7V266-E mobo AMD XP 1700+ 384 DDR PC2100 RAM (254mb & 128mb sticks) Asus GeForce 3 Ti200 ELSA MicroLink 56K External FUN usb Modem Win 98SE & Windows 2000 The problem I am having is that the modem disconnects after a random period of time (anywhere between 1 and 90 minutes). The PC communicates to the modem correctly and starts to dial the ISP, but after a while the port seems to shut down, turning the power to the modem off. I bought a powered usb hub as I thought the usb port was being shut down because the modem was drawing too much power from the mobo, but I get the same problem using the usb hub. My usb Pocket PC works fine. Has anyone else had the same problems with usb modems? Thanks Tuvoc Newbie Friday May 24, 2002 4:53 PM Message OptionsPrint Thread Common problem I think. Try disabling "Delayed Transaction" in the BIOS [/quote:ee6b214265] das 1 [quote:ee6b214265] Common BIOS Problems Many USB Problems are the result of improper settings in the BIOS. To achieve proper USB connectivity the BIOS needs to be a properly working partner. Enable USB in the BIOS USB is often disabled by Default in the BIOS. To enable USB in the BIOS one or more of the following statements must be true. USB Keyboard - DOS or Enabled (Even if you have NO USB Keyboard) Legacy USB Support - Enabled and/or Assign IRQ for USB - Enabled (Some combinations of OS and BIOS version require this setting to be Disabled). If there are NO references to USB in the BIOS setup, your BIOS Version Needs To Be Updated. [/quote:ee6b214265] das 2 [quote:ee6b214265] USB Device Stops Working or Won't Resume WinXP by Default turns off USB Root Hubs to Conserve Power causing some devices not to resume correctly after Windows resumes from sleep, hibernation or computer inactivity In the Device Manager > Universal Serial Bus Controllers > USB Root Hub > Power Management, Uncheck the box per the illustration below. Uncheck all boxes on all root hubs. Allow the computer to turn off this device to conserve power. [img:ee6b214265]http://www.usbman.com/IMAGES/winxpu1.jpg[/img:ee6b214265] [/quote:ee6b214265] en das 3. ik weet niet wat er bij jou aan de hand is, dus heb ik alle dingen maar ff gepost. Ik weet niet of de tips werken maar ik ga nu ff proberen... ---------- [edit] ik heb nu de 3e oplossing geprobeerd omdat ik denk dat het daaraan ligt. ik laat wel weten of ik nog een geel icoontje tegen kom of niet :wink:
Link naar reactie
ja vanaf het begin al, maar viel nog steeds vaak uit. NOu, misschien dat het verbeterd, anders stap ik toch over op een ethernet kaart. Als je modem niet ouder is dan3 maanden kan je hem omruilen met bijbetaling van 69 eur. Bij mij is dat dus niet het geval, maar misschien tip voor jou!!
Link naar reactie
Ik had dit probleem ook, eerst in XP niet en in ME wel, plotseling dan in beiden. Heb ook lang gezocht naar een oplossing, en die vind je gewoon in Paul's unofficial KT7-RAID faq (of bij andere ook nog), bios flashen (was verzeker niet nodig) en de instellingen aanpassen zoals er staat (ik heb ze niet eens allemaal aangepast, want ik vond ze niet allemaal, maar probleem was wel opgelost)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...