Ga naar inhoud

Diskboot failure


Aanbevolen berichten

Laatst kreeg ik op mijn pc (windows 2000) de melding: [b:22d3f8fcee]Diskboot failure Insert systemdisk and press enter.[/b:22d3f8fcee] Dit gebeurde spontaan nadat er zich kennelijk bij mijn surfen op internet een fout had voorgedaan en mijn pc uit zichzelf begon met opnieuw opstarten. Aangezien ik geen system disk had heb ik de pc opneuw opgestart en dat lukte wel. Echter kan iemand mij vertellen wat deze fout wil zeggen? Ik wil voorkomen dat straks mijn pc niet meer opstart. :-?
Link naar reactie
Heb een pc die ong 6mnd oud is. Betreft een P4 met een 60Gb HD. De eerste keer dat deze foutmelding begon was op het moment dat er tijdens het surfen blijkbaar een interne fout kwam. W2K sloot zelf af en begon met een reboot. Hierbij kwam dus die mededeling. CTR ALT DEL had toen geen resultaat. Foutmelding bleef. Na uitzetten en weer aanzetten was alles weer prima in orde. Heb inmiddels 3x deze foutmelding gekregen, binnen ongeveer 2 maanden. De tweede keer was gewoon nadat de pc een tijdje had uitgestaan en weer werd aangezet. Toen werkte CTR ALT DEL wel en werd de pc weer perfect opgestart.
Link naar reactie
Heb de systeemkast wel open gehad en de bekabeling van de HD eens netjes recht gelegd. Bleek dat die bij het bedrijf dat de pc gebouwd heeft helmaal in elkaar ergens tussen was gestopt. Misschien dat dat de oorzaak is geweest. Ik heb nu (nog) geen melding over de bootfailure ontvangen. Ik wacht nog even af en laat het horen als er toch weer een foutmelding komt. Alvast bedankt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...