anoniem Geplaatst: 17 mei 2002 Delen Geplaatst: 17 mei 2002 Laatst kreeg ik op mijn pc (windows 2000) de melding: [b:22d3f8fcee]Diskboot failure Insert systemdisk and press enter.[/b:22d3f8fcee] Dit gebeurde spontaan nadat er zich kennelijk bij mijn surfen op internet een fout had voorgedaan en mijn pc uit zichzelf begon met opnieuw opstarten. Aangezien ik geen system disk had heb ik de pc opneuw opgestart en dat lukte wel. Echter kan iemand mij vertellen wat deze fout wil zeggen? Ik wil voorkomen dat straks mijn pc niet meer opstart. :-? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2002 Dat betekent dat je PC op dat moment geen bootdisk kon vinden (dus geen windows2000 op je HD en geen bootable floppy). Een oorzaak kan ik je niet geven. PS met systemdisk wordt bedoeld een bootable floppy. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2002 In ieder geval bedankt voor je reactie. Nu de oorzaak nog. :o Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2002 Heb je een virus scanner gedraaid vanaf de floppy ? Zijn de system files er wel of zijn ze keurig verdwenen. Het lijktop een virus of je iemand heeft je machine tijdens het surfen bewerkt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2002 Alles werkt weer zoals dat behoort. Ik ben ook niks kwijt van mijn schijven. Pas nog gescant op Housecalle en heb de f-secure virusscanner up to date op mijn pc. Een virus is het zeker niet daarvan ben ik overtuigd. Maar wat kan het dan wel zijn ?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2002 Ik zou als ik jouw was ff scannen met scandisk op bad sectors. Hoe oud is je harde schijf. Maak in ieder geval een backup van je gegevens, voordat het misschien te laat is Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2002 Is het bij die ene keer gebleven nu hij weer opstart ? Of komt het nog voor ? Indien ja wat uitgebreide info over je OS machine, op welk moment hij de boodcshap geeft etc.. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 mei 2002 Heb een pc die ong 6mnd oud is. Betreft een P4 met een 60Gb HD. De eerste keer dat deze foutmelding begon was op het moment dat er tijdens het surfen blijkbaar een interne fout kwam. W2K sloot zelf af en begon met een reboot. Hierbij kwam dus die mededeling. CTR ALT DEL had toen geen resultaat. Foutmelding bleef. Na uitzetten en weer aanzetten was alles weer prima in orde. Heb inmiddels 3x deze foutmelding gekregen, binnen ongeveer 2 maanden. De tweede keer was gewoon nadat de pc een tijdje had uitgestaan en weer werd aangezet. Toen werkte CTR ALT DEL wel en werd de pc weer perfect opgestart. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 mei 2002 Sorry was nog even vergeten te vermelden dat schijfcontrole geen fouten geeft op de HD. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 mei 2002 Ik neem aan dat je de PC kast niet open hebt gemaakt of op een ruwe wijze verplaatst heb. Probeer de systeem bestanden er weer op te zetten, misschien zal dat helpen. Of wanneer je weer tijd hebt, een clean install. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 22 mei 2002 Heb de systeemkast wel open gehad en de bekabeling van de HD eens netjes recht gelegd. Bleek dat die bij het bedrijf dat de pc gebouwd heeft helmaal in elkaar ergens tussen was gestopt. Misschien dat dat de oorzaak is geweest. Ik heb nu (nog) geen melding over de bootfailure ontvangen. Ik wacht nog even af en laat het horen als er toch weer een foutmelding komt. Alvast bedankt. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen