Ga naar inhoud

ALTERNATE: Onbetrouwbare leverancier


Aanbevolen berichten

Ik heb nergens geschreven dat er 20 man [b:16985f0065]ACHTER[/b:16985f0065] de balie staan. Ff goed lezen voordat je met een antwoord kom. Als jij denkt dat ze te weinig tijd voor een klant nemen, waarom laat je jezelf dan ook wegsturen als een kind :lol: Zelf kom je ook vaak bij Alternate. Waarom doe je dat dan als je zo ontevreden bent; dan had ik allang ergens anders heen gegaan. Er werken trouwens 2 vrouwelijke medewerkers [b:16985f0065]ACHTER[/b:16985f0065] de balie.
Link naar reactie
  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Jij zei 10 man achter de balie,wat héél erg overdreven is. Evenals je 20 man voor je hebt. Dat gebeurd echt maar zelden. Er lopen nl ook veel kijkers binnen. Je moet nummertjes trekken,wist je dat? Ik was er afgelopen vrijdagavond nog,en dan is het altijd héél erg druk. Ik kwam binnen en trok mijn nummer:nummer [b:9b5b925623]45[/b:9b5b925623] De teller stond toen op nummer 40 ,dus dan zijn er 5 mensen voor je. Ik kom er trouwens enkele keren per maand,en heb ooit weleens 14 klanten voor me gehad. Dat was echt extreem.Da's nog heel wat anders dan 20. Ook laat ik me niet als een klein kind wegsturen,daarvoor ben ik net iets te goed gebekt waarschijnlijk. Ik zei dat ik altijd het gevoel heb dat ze je zo snel mogelijk weg willen hebben,om weer naar de volgende klant te kunnen. :o Dan nog iets,al koop je voor 100 Euro of voor 10.000,het maakt echt niks uit voor de behadeling die je er krijgt hoor. Jij doet het voorkomen dat jij omdat je er al voor een vermogen gekocht hebt,je een andere behandeling zou krijgen dan iemand die er maar weinig koopt. Dat is dus niet zo. Ik heb er zelf namelijk ook al voor kapitalen gekocht,al járenlang,en als ik problemen heb doen ze ook moeilijk(sommige medewerkers tenminste) Dus je koopgedrag heeft totaal geen effect op de behandeling die je er krijgt,bedoel ik maar.
Link naar reactie
[quote:f6bb93ab6b="weert114"]Jij zei 10 man achter de balie,wat héél erg overdreven is. Evenals je 20 man voor je hebt. Dat gebeurd echt maar zelden.[/quote:f6bb93ab6b] Ik heb ook niet gezegd ALTIJD [quote:f6bb93ab6b="weert114"] Je moet nummertjes trekken,wist je dat?[/quote:f6bb93ab6b] Als ik dat niet had geweten, had ik er waarschijnlijk nu nog gestaan. [quote:f6bb93ab6b="weert114"] Ik zei dat ik altijd het gevoel heb dat ze je zo snel mogelijk weg willen hebben,om weer naar de volgende klant te kunnen.[/quote:f6bb93ab6b] Heb ik nooit gehad dat gevoel. [quote:f6bb93ab6b="weert114"] Jij doet het voorkomen dat jij omdat je er al voor een vermogen gekocht hebt,je een andere behandeling zou krijgen dan iemand die er maar weinig koopt.[/quote:f6bb93ab6b] Nee hoor, dat heb ik niet geprobeerd voor te laten komen, dat maak jij er van. Dus nog 1 keer voor de duidelijkheid en dan reageer ik niet meer op dit topic. IK heb nog nooit een probleem gehad met Alternate terwijl ik er al heel veel gekocht heb en als je al van een probleem kunt spreken, dan was het een Dimmetje die niet werkte en kreeg ik meteen een nieuwe, zonder zeuren of moeilijk doen. Dus ik zeg gewoon: ik heb geen problemen daar dus blijf ik gewoon daar kopen. Is dat soms verboden? En als andere mensen slechte ervaringen hebben met een bedrijf, dan moeten ze daar niet meer heen gaan.
Link naar reactie
[quote:f759908568="spiderned"][quote:f759908568="weert114"]Jij zei 10 man achter de balie,wat héél erg overdreven is. Evenals je 20 man voor je hebt. Dat gebeurd echt maar zelden.[/quote:f759908568] Ik heb ook niet gezegd ALTIJD [quote:f759908568="weert114"] Je moet nummertjes trekken,wist je dat?[/quote:f759908568] Als ik dat niet had geweten, had ik er waarschijnlijk nu nog gestaan. [quote:f759908568="weert114"] Ik zei dat ik altijd het gevoel heb dat ze je zo snel mogelijk weg willen hebben,om weer naar de volgende klant te kunnen.[/quote:f759908568] Heb ik nooit gehad dat gevoel. [quote:f759908568="weert114"] Jij doet het voorkomen dat jij omdat je er al voor een vermogen gekocht hebt,je een andere behandeling zou krijgen dan iemand die er maar weinig koopt.[/quote:f759908568] Nee hoor, dat heb ik niet geprobeerd voor te laten komen, dat maak jij er van. Dus nog 1 keer voor de duidelijkheid en dan reageer ik niet meer op dit topic. IK heb nog nooit een probleem gehad met Alternate terwijl ik er al heel veel gekocht heb en als je al van een probleem kunt spreken, dan was het een Dimmetje die niet werkte en kreeg ik meteen een nieuwe, zonder zeuren of moeilijk doen. Dus ik zeg gewoon: ik heb geen problemen daar dus blijf ik gewoon daar kopen. [quote:f759908568]Is dat soms verboden?[/quote:f759908568] Zeg ik niet. [quote:f759908568]En als andere mensen slechte ervaringen hebben met een bedrijf, dan moeten ze daar niet meer heen gaan.[/quote:f759908568][/quote:f759908568] Veel mensen zullen er ondanka slecht ervaringen tóch weer naartoe gaan. Alternate zit op een goede locatie,en is een van de weinige (grote) winkels van dat soort,en dan bedoel ik voor zelfbouwers. Ik kijk alleen maar naar mezelf.Ga er ondanks een slechte ervaring toch nog naar toe. Simpel om de reden dat er voorderest geenéén winkel hier in de buurt is.
Link naar reactie
[quote:22bbbbeb72="spiderned"]Ja, maar daar kan je dus ook je spullen kopen. Maar goed, wij worden het (wat dit onderwerp betreft) toch niet eens, dus ik stop hiermee. In ieder geval succes.[/quote:22bbbbeb72] Dank je :wink: Ik kom ook vaak bij Alternate iig,maar vind het toch een onpersoonlijke winkel. Dat weerhoudt me er echter niet van om er niks te kopen,want ik woon er relatief dicht bij,en ze hebben veel. Ook zijn ze niet echt duur.Supergoedkoop ook niet,maar goed.
Link naar reactie
[quote:2b1bbe5611="weert114"]Niet van het caliber van Alternate. [/quote:2b1bbe5611] Is het nodig dan om je spullen in een grote winkel aan te schaffen, ik dacht het niet. En in een kleine krijg je toch wat meer persoonlijke binding met de verkopers(sters). Men heeft vaak niet alles in huis, maar mijn ervaring is dat het wel besteld wordt, ff aangeven wat je wilt hebben en je hebt alles wat ook in een grote winkel te krijgen is met de service die je gewent bent van je favorieten winkeltje. Alhier is net een nieuwe pc winkel geopend (9 nov), ben er zelf nog niet geweest maar heb er wel al goede ervaringen over gehoord.
Link naar reactie
Hey Heb ergens in augustus 2001 een IBM schijf daar gekocht in de winkel. Bleek ik na een paar maanden zo'n slechte serie te hebben dus m'n HD naar de knoppen. Ik terug, aan de testbank en zonder ruzie, gezeur, problemen een gloed nieuwe. M'n data hebben ze ook nog ff over gepompt. Nu weer flink aantal maanden..... Weer die schijf verrot dus ik ga morgen ff terug en kijken wat ze doen. Op zich heb ik geen slechte ervaringen daar. Bijna wat ik heb komt daar vandaan. Maar ok ik heb ook wel eens aan de retour balie gestaan en er waren 5 mensen met in totaal 7 dezelfde mobo's die alle 7 de CPU hadden opgeblazen... en moeilijk dat ze daaro deden.. de een zou zelf z'n CPU hebben beschadigd met de koeler de ander zou dit hebben gedaan en weer een ander dat. En ik moet wel zeggen dat er van die verkopers staan die denken heel wat te zijn. (terwijl ik er ook nog heb gesolliciteerd). Maar voorlopig heb ik er nog geen problemen mee gehad en het zit dicht bij dus. Maar ff kijken wat ze morgen zeggen over die schijf
Link naar reactie
Zo heb ik ook nog een leuk verhaaltje over een Winkel die niet moeilijk deed maar waarbij het wel lang duurde. Een moederbord was kapot. (d888 ik). Ik stuur het terug en krijg een goede 3MAANDEN, ja lees goed, 3MAANDEN later een nieuwe. Op de papieren stond dat het socket kapot was. Ja, dat klopte, er waren pinnetjes afgebroken voor de cooler :lol: Daar krijg je zelfs garantie voor bij www.gistron.com . Nu komt het verhaal over alternate erachteraan. We hadden dus de CPU bij alternate besteld. Bleek later dat deze een corecrash had gehad. Sorry, geen garantie :evil: :evil: :evil: (ja, OOK) vanwege beschadiging. Er zat zo'n foto bij die misschien wel 1000% was ingezoomd op de core, en ja hoor er ontbrak een stuk. Toen d8 ik ook van.........krijg de *piep* *piep*. Heb later ma (bij een ander bedrijf, gistron) een nieuwe CPU gekocht. Nog geen probs mee gehad.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:c4165af0b5="micky.g"]heb al vaker bij alternate besteld en (tot nu toe) nog nooit geen problemen gehad. Dat ze kritisch met reklamaties omgaan vind ik niet meer dan normaal aangezien tegenwoordig iedere kloothommel meent een pc-expert te zijn en maar in zijn pc ligt te schroeven. Er zullen dus inderdaad heel wat spullen terug komen die door verkeerd gebruik kapot zijn maar als kapot geleverd gereklameerd worden! Als het duidelijk is dat de fout inderdaad niet bij de klant ligt hoort het echter zonder problemen en vriendelijk omgeruild te worden.....[/quote:c4165af0b5] Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten. Heb zelf meerdere hardware en een compleet systeem aangeschafd bij Alternate alleen bij het systeem (barbone) was de geheugen module kapot, ben toen langs gegaan omdat ik het zelf niet kon vinden. Toen hebben ze hem ingenomen om te checken nog dezelfde week werd ik al gebeld dat ie klaar was en dat het geheugen vervangen was. Ik heb zelf ook is iets per post laten komen en dat ging om een casefan. Nou die doos waar die in zat was ongeveer 3 x zo groot als het originele doosje met opvul materiaal dus als dat valt gebeurt er niks mee. Toen ik bij de technische afdeling was bij alternate bleek het aardig vol te staan met mensen met een :evil: gezicht. Ook daar iemand die dacht het mobo er zelf wel even in te zetten en met een schroevendraaier een kras op het bord veroorzaakt heeft. Dan kan je fluiten naar je nieuwe bord. Logisch toch ????
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Alternate?? Wat heb ik een schurft aan die zaak. Ik woon zelf in Ridderkerk dus het is vrij makkelijk om daar m'n spullen te halen maar ik doe het echt niet meer. Onlangs een systeem aangeschaft incl. een Iiyama 15 inch flatscreen. Tegen de verkoper zei ik nog wanneer er ook maar één dode pixel in zou zitten dat ik terug zou komen om hem om te ruilen. Thuis aangekomen en ja hoor, 1 dode pixel. Snel het scherm weer ingepakt en binnen 30 minuten stond ik aan de service balie. Waarom ze dit servicebalie noemen weet ik nog steeds niet want service wordt er niet gegeven. Kreeg ik me daar toch een ruzie met zo'n eikel die niet kon begrijpen dat wanneer ik een scherm voor meer dan 400 euro koop ik ook mag eisen dat hij 100% is. Als u op de site had gekeken dan had u kunnen weten dat dit binnen de marge valt...... yeah right..... Hij wilde me geen ander scherm geven dus ik heb m'n geld terug gevraagd en h'm beleefd gevraagd de monitor in z'n kanaal te stoppen. Bij deze is Alternate een goeie klant kwijt en ik zal in het vervolg iedereen afraden daar wat te kopen. Later op die dag ben ik naar Rotterdam gegaan om hetzelfde scherm bij Paradigit te gaan kopen. Hij was hier 10 euro duurder maar dat heb ik er graag voor over. Nog voor het aanschaffen stond hij bij Paradigit op een testbank en werd er een testprogramma die alle kleuren afloopt gedraait zodat ik kon zien dat de monitor 100% was. Na de test heb ik h'm ook aangeschaft en ging met een goed gevoel naar huis. Kijk zo wordt er zaken gedaan. Alternate mag met sommige producten goedkoop zijn maar besef dat in dit geval goedkoop wel duurkoop is !!!!!
Link naar reactie
oude topic, maar goed..... je schijnt niet te weten dat bij veel fabrikanten van tft's regels bestaan dat 3 tot 4 dode pixels binnen de tollerantie waarde vallen en daarvoor niet geruild worden. Stel je eens voor dat nu alle klanten met een dode pixel terugkwamen en Alternate erop bleef zitten.....? ik begrijp je standpunt verder wel hoor, ik zou ook het liefst een pixelperfekt scherm hebben dan maar zo zijn nu eenmaal de regels. (trouwens zijn er wel steeds meer fabrikanten die wel een pixelperfekt produkt garanderen.)
Link naar reactie
[quote:f6f8faf80e="micky.g"]oude topic, maar goed.....[/quote:f6f8faf80e] Ach laat ik als nieuwe user deze draad even naar boven kicken. Verklaar dan eens dat wanneer er een dode pixel wordt geconstateerd bij Paradigit deze zondermeer wordt teruggestuurd?? Kwestie van inkoopbeleid misschien?? Het is triest dat we maar gewoon moeten accepteren dat er dode pixel in kunnen zitten. Zeker voor de prijs die je voor zo'n scherm moet neertikken mag je toch wel meer verwachten.
Link naar reactie
Het kan vervelend zijn maar wanneer Alternate die marge hanteerd van een x-aantal dode pixels en dat is ook ergens aangegeven dan heb je er weinig tegen in te brengen, en er zijn zoveel winkels die voor 1 of 2 dode pixels geen geld terug geven of omruilen, dit (net als vele andere reacties) maakt Alternate geen slechte leverancier, zoals ik eerder al zei is dit gewoon een opeenhoping van gebeurtenissen bij 1 leverancier en komt dit het bedrijf zeker niet ten goede. Ik vind het zwartmakerij en is nergens voor nodig, van mij had deze topic al lang dicht gemogen of zelfs verwijdert.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...