Ga naar inhoud

PC valt uit na 30 min. Voeding stuk?


Aanbevolen berichten

Hee, m'n broer belde net dat zijn (mijn oude) pc na een half uurtje aanstaan uitvalt, en pas na 10 minuten weer aan wil om na 15 minuten wéér uit te vallen. Het is een AMD K6-2 400 (dus nog geen stroomslurper) die volgens mij met een 200watt (merkloos) voeding draait, en de pc is bijna 3 jaar oud. Zou de voeding versleten zijn? Dat was het enige wat ik kon bedenken toen hij me het verhaal telefonisch vertelde. De ventilatoren draaiden allemaal nog wel zei hij, dus echt zeker ben ik er niet van, maar zou er teveel stof in gekomen kunnen zijn ofzo? Of is het iets geheel anders? Ik woensdag bij 'm langs om te kijken, maar als het zeker de voeding is koop ik alvast een nieuwe voeding.
Link naar reactie
Wat bedoel je precies met na 10 minuten gaat hij pas weer aan? Bedoel je dat hij helemaal niks doet als je hem aan zet of dat hij gaat piepen en niet opstart. Draait de ventilator op de processor wel? Lijk mij een koelprobleem en staat in de bios ingesteld dat hij bij een bepaalde temperatuur zichzelf uit moet schakelen. Voordat het hele zaakje is afgekoeld (na 10 min.) doet hij het weer, om dan na 15 minuten weer uit te schakelen. Hij is dan natuurlijk niet helemaal afgekoeld en heb al een bepaalde temperatuur. Ja, volgens mij word de processor niet gekoeld. Spiderned
Link naar reactie
Hij reageert gewoon 10 minuten niet meer op de aanknop, pas na 10 minuten gaat hij weer aan. Ik heb het 1 keer gehad toen ik een deken over mijn Athlon 1400 legde (tegen het lawaai), toen viel hij na een uur uit, was loeiheet en wilde het eerst half uur ook niet aan. Daarom dacht ik aan de voeding. En er is verder geen temperature control aanwezig, in ieder geval niet zichtbaar of instelbaar. Maar jullie denken dus dat de AMD K6-2 400 het begeven heeft?
Link naar reactie
Het lijkt me inderdaad niet dat de processor naar de zak is, hij is OF heel OF kapot, niks daartussenin. Wel de processorcooler, als die op afknappen staat kan het zijn dat ie langzamer draait. Ook stof tussen de koelribben kan dezelfde ellende geven, kijk dus effe voor je een nieuwe voeding koopt!
Link naar reactie
Als CPU te heet wordt, geeft hij idd een signaal dat pc moet uitschakelen. Wat je het beste kunt doen: schroef je kast open en kijk hoe je Fan draait. Kijk of er stof tussen zit, haal hem eens los, maak hem schoon en kijk dan eens wat ie doet. Anders haal even voor een paar tientjes een nieuwe fan voor jouw CPU, als je het niet zeker weet.
Link naar reactie
Wat ik al zei in het begin. De processor word niet voldoende gekoeld. Hij kan gewoon niet kapot zijn, dan zou hij het ook niet na 10 minuten ineens weer doen. Het is gewoon een koelprobleem; 100% Dat bewijst je eigen verhaal wel, met die deken!! Dan kan hij zijn warme lucht niet meer kwijt en stopt de processor. Spiderned
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...