Ga naar inhoud

Cd-rom speler vanzelf open/dicht ?


Aanbevolen berichten

Dit kan aan twee dingen liggen. Je brander is kapot of je hebt een virus. Volgens mij waren het Philips branders die deze symptomen vertoonden als ze defect waren. Ik weet niet of je een (goede) virus scanner hebt. Zo niet installeer er dan een (of online laten checken), en anders de brander na laten kijken.
Link naar reactie
Je hebt er niet veel aan, maar het zijn niet alleen de Philips-spelers die er last van hebben. Staat er toevallig iets op je systeem, dat af en toe "vraagt" naar een cd-rom die er ooit vanaf is geinstalleerd? Kijk eens via MSCONFIG (Start-uitvoeren -MSCONFIG) naar het tabblad Opstarten. Het zal dan een verwijzing zijn naar "D". (Ik ga er vanuit dat je een harddisc "c" hebt en een cdrom "d")
Link naar reactie
Vroeger kon dat met het programma SubSeven, maar er zijn veel meer van dat soort dingen. Het is best mogelijk dat je een servertje hebt draaien die je er zelf in geplaatst hebt maar waarvan je het niet eens weet. Anderen kunen dan met een client bij jou inbreken en allerlei dingen doen zoals rondsnuffelen, informatie verzamelen en nog meer van dat soort gein. De cd-rom open en dicht doen kan ook. Gewone virusscanners zijn niet goed genoeg voor dit soort rommel. op [url]http://www.winguides.com/registry/display.php/109/[/url] kun je zien waar zo'n servertje eventueel opgestart kan worden.
Link naar reactie
Precies, dit laatste zat ik ook aan te denken (Sub7)... Met Keyboard-logger (om te mee te kijken wat je typt) enz... Er zijn verschillende varianten. Errug lastig ding om eruit te krijgen want de maker kan het "servergedeelte" naar eigen believen "editen" en in elke willekeurige file proppen met zijn ICQ-nummer of zo... Via ICQ is het dan mogelijk om te monitoren wanneer je slachtoffer online komt. Zorg voor een goede firewall en de WindowsUpdates voor beveiligingslekken (bijv. dat Upnp-lek voor Windows).. Groet, Aswin
Link naar reactie
Als je een server heb draaien van Subseven, dan moet je eens kijken in je win.ini Boven in bij Load of Run staat dan meestal een rare bestandsnaam zoals: rtyydhem.exe of gewoon server.exe. Nomaal gesproken staat daar niks, dus haal alles weg wat daar staat. Schrijf ff op wat daar staat, want dat "programma" moet je verwijderen uit je windows directory NADAT je opnieuw opgestart heb. Het kan ook zijn dat het in je windows register staat, dan is het moeilijk te vinden. Draai dan het programma: trojan remover; ff zoeken met google. (is shareware) Geef anders ff je IP-adres; kijk ik ff in je computer. succes Spiderned
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...