Ga naar inhoud

Harde schijf 2x non-dos partitie / hoe verhelpen ?


Aanbevolen berichten

voor zover ik uit jouw verhaaltje kan afleiden: probeer met een opstartdiskette van windows te starten. dan fdisk --> partities verwijderen --> non-dos partitie verwijderen en dan kan je weer nieuwe partities aanmaken. (Niet vergeten om dan een van de partities te activeren!!!) Succes.
Link naar reactie
uhhhh, ik kan de schijf niet benaderen. Hij wordt wel gezien in de bios. Als ik hem in de andere computer zet, waarop wel windows staat, dan ziet hij de E en F drive wel, maar....dan kan ik hem weer niet benaderen. Het programma die je noemt heb ik niet, waar kan ik dit vinden. Van Seagate heb ik een programma (diagnostic?) gedownload, maar ik ben bang dat ik dan de andere schijf ook beschadig. help (en dit alles begon met een nietwerkende Philips 3600 RW
Link naar reactie
uhhhh, ik kan de schijf niet benaderen. Hij wordt wel gezien in de bios. Als ik hem in de andere computer zet, waarop wel windows staat, dan ziet hij de E en F drive wel, maar....dan kan ik hem weer niet benaderen. Het programma die je noemt heb ik niet, waar kan ik dit vinden. Van Seagate heb ik een programma (diagnostic?) gedownload, maar ik ben bang dat ik dan de andere schijf ook beschadig. help (en dit alles begon met een nietwerkende Philips 3600 RW
Link naar reactie
sorry dat het geen goed antwoord was, maar je had zo weinig info duzzz. Maar je kunt Partition Magic gewoon kopen. (of natuurlijk downloaden, maar dat zouden we nooit doen, dat is illegaal, toch? :wink: ) Daarmee kan je via een mooie toeters en bellen interface alles instellen. Maar ik vraag me af of hij het dan wel doet, aangezien Fdisk ook nix uitmaakt... Ik zou het gewoon ff proberen. Je doet die andere HD nix aan hoor, als je maar wel de goede partities selecteerd. En met Partition Magic kan je ook undo acties uitvoeren als er iets fout gaat duzzzz mzzl
Link naar reactie
`Ik ben nu zo ver dat ik de schijf weer kon benaderen met fdisk van dos 6.2. Alleen.....de schijfgrootte is niet groter dan 450 mb. Hoe kan ik dit nu verhelpen. Op dit moment ben ik aan het proberen om win95 te installeren, maar ik twijfel of het er op past. C kan ik nu ook weer opstarten
Link naar reactie
Als je met die DOS 6.2 bent gestart en FDISK hebt gedraaid, zie je dan wel die non-dos partities? Zo ja, haal dan alles weg en sluit je pc volledig af (koude start).Start opnieuw op en kijk eerst in je BIOS wat hij aangeeft voor de harde schijf. Probeer anders autodetectie voor die schijf eens uit. Als hij daarna goed wordt herkend kun je FDISK (WIn98SE-bootdisc)weer gebruiken.Deze signaleerd vanzelf de grootte van de schijf om een keus te kunnen maken voor FAT-16 of 32.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...