Ga naar inhoud

cd-rw's 700MB worden 650MB


Aanbevolen berichten

ik heb 3 cd-rw's. ze zijn allemaal 700 MB. Maar als ik er iets op wil zetten met Nero (en ze eerst dus moet formatteren) worden ze niet groter dan 650 MB. Hoe komt dit?? Ik heb een Lite-On LTR-40125S of een LTR-40125W (ik weet niet welke van de 2 :wink: ). Dit schiet natuurlijk niet op...
Link naar reactie
nou ik kreeg bij mijn brander het progje "LNCD", hiermee heeft ie de cd idd geformatteerd. Maar dat slaat toch nergens op??? :???: Ik d8 dat dat gewoon moest. Dus dat is niet het geval als ik hem in Nero wis? Want nero geeft zelf ook bij het opstarten aan: deze cd moet eerst geformatteerd worden...
Link naar reactie
Graag wat meer informatie geven dan denk ik dat je geholpen gaat worden. Het komt op mij over datr je twee dingen door elkaar haalt. CD-RW kan je op 2 manieren gebruiken. 1. Als een soort grote floppy of harddisk. 2. Als een gewone CD-R, die je echter kan hergebruiken. DUS je hebt 2 verschillende formaten. Bij INCD hou je na een fromat volgens mij onder de 600 mb over. ad1. Die moet je formateren met INCD, ik zie dat je NERO hebt meegekregen bij je LITE-ON (Die heb ik ook). De 1e keer moet dat een volledige format zijn. ad 2. Die moet je ook formateren, de 1e keer ook volledig. De volgende keren kan je volstaan met SNEL WISSEN aangenomen dat je ad1 ook zo blijft genruiken. Gebruik je ze door elkaar dan zal je ze elke keer een volledige format moeten geven Ikzelf heb geen CDRW van 700 MB dus daar kan ik je niet echt mee helpen. Maar bij INCD zal die zowieso minder zijn, gebruik je hem dan zal die 700 MB moeten zijn tenzij NERO dat niet support. Wat je kan doen is bij ahead.de de laatste versie van Nero downloaden en dan upgrade die de versie die met je brander is meegeleverd. Dan zou je bij ad2 misschien best 700 MB overhouden. [ Dit bericht is bewerkt door: Bosje op 2002-05-09 21:45 ]
Link naar reactie
ok ik denk dat u het antwoord wel weet. Het is inderdaad zo dat ik met LNCD kon formatteren. Dat heb ik dus ook gedaan met mijn cd-rw's (ik d8 dat er iets fout was gegaan daarom 3 keer). Dus ik kan een cd-rw formatteren via LNCD en zo dus als floppy gebruiken OF formatteren via Nero en het dan kunnen herschrijven?? Kan ik dus ook weer mijn "diskette cd's" weer terug CD-RW maken? En hoe zit dat precies met formatteren want ik snap dat nog niet echt, het 2 keer formatteren of zo
Link naar reactie
Wat ben je snel zeg: De floppy-cd's kan je weer omzetten naar een gewone CD-RW. Gewoon met NERO, het betekent dus wel, een volledige format. Dat duurt wel effe afhankelijk van de snelheid van je pc. WIl je de gewone cd-rw omzetten naar een floppy-cd dan moet je het een volledige format geven maar nu met INCD. noot : als je de floppy-cd in een gewone cd-rom wil lezen (op je eigen of op een andere pc) dan moet je vooraf de INCD UDF reader installeren. Die vindt je op de download page van nero. Om de boel nog ingewikkleder te maken : De floppy-cd's zijn pakket gebonden. Nero heeft INCD, EasyCDCreator heeft Directcd en Winoncd heeft Packet CD. Ze hebben ook allemall een UDF reader en ja je raadt het al, ze zijn niet uitwisselbaar Suc6. Zijn er nog vragen, ik en de rest van het forum helpen je met alle plezier. Per slot van rekening is er al genoeg haat in de wereld
Link naar reactie
[quote:fa17b546f1] Op 09-05-2002 21:35 schreef Bosje: CD-RW kan je op 2 manieren gebruiken. 1. Als een soort grote floppy of harddisk. 2. Als een gewone CD-R, die je echter kan hergebruiken. [/quote:fa17b546f1] Een CD-RW die is geformatteerd, kan je ook gewoon weer wissen. Dus kun je ook die gewoon weer kan hergebruiken voor 1 of 2. Ik dacht dat eenmaal formatteren in principe voldoende is.
Link naar reactie
enneh, nu heb ik dus een cd-rw van 700 mb. Ik d8, laat ik daar eens een muziek cd van maken die ik in mijn discman kan luisteren. Dus ff 5 liedjes op gezet. Maar hoe zet ik er dan meer bij? Want als ik met nero doe: ga verder met multisessie dan geeft ie aan "dit medium is niet beschrijfbaar, voor andere in".
Link naar reactie
Mista, zou voorlopig niet beginnen met multi sessions. Zitten nogal wat haken en ogen aan, gewoon CD in 1 keer aanmaken. Wanneer je het hele brandgebeuren goed in de vingers heb, dan naar exotische toepassingen als multi session. Zie je die is oa afhankelijk van de cd speler, ook nieuwe lezen vaak namelijk alleen de laatste sessie vandaar. Wel leuk is bij audio CD CD-text gebruiken als je cd sprelr het ondersteund.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...