Ga naar inhoud

over cross kabel maken


Aanbevolen berichten

Ja dat is heel goed zelf te maken. Niet veel moeilijker dan het maken van een gewone UTP kabel. Het is trouwens een crossover kabel. Ik heb op mijn homepage een plaatje staan die hierbij kan helpen. Verwarrend is misschien de kleuren. De essentie is dat je een 4-tal draden een andere volgorde geeft. http://home.hccnet.nl/h.vosman/weetjes.htm#UTPcross
Link naar reactie
Hartelijk dank voor je compliment. Die krimptang heb je inderdaad nodig. Tja duur, het ligt er maar aan hoeveel kabels je wilt maken. Soms kun je zo'n tang van iemand lenen. De goedkooptste krimptang die ik heb gezien, kostte ongeveer 15 euro. De echte goede krimptangen zullen het dubbele of nog meer kosten.
Link naar reactie
Er is een alternatief. Ik gebruik een connectorblokje (voor €5 te koop in een electronica-winkel) waarin dezelfde draden met een tangetje zijn om te wisselen. Dan kun je twee gewone kabels gebruiken en die door het gecrosste blokje verbinden. Het resultaat is ook een crosskabel, maar dan kunnen de kabels zo nodig later weer worden gebruikt als een normale kabel. Het is natuurlijk wel even wat priegelwerk, en een crosskabel in de winkel is gemakkelijker. Maar die kun je dan ook niet meer als normale kabel gebruiken zonder hem eerst weer om te bouwen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...