Ga naar inhoud

Defecte brander gezocht


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik zoek een van de volgende branders, welke zijn gebaseerd op de Teac CD-R56S, met werkende electronica en defecte of versleten mechanica: - Waitek WT624 - Dynatek CDM6240 - Hi-Val H624S-00R - Smart&Friendly TurboWriter 6x24 Ik zal 't even uitleggen. Ik heb m'n Teac CD-R56S-600 om zeep geholpen, waarschijnlijk door het updaten van de firmware onder een verkeerde versie van Windows. De brander wordt niet eens meer herkend door de BIOS-tool van mijn Adaptec 2940U2W-SCSI-card bij het opstarten. Zelfs Teac (Duitsland) heeft uiteindelijk geen ander advies dan het kopen van een nieuwe. Het spreekt voor zich dat de garantie inmiddels is verlopen (Murphy's Law). Kan iemand mij helpen aan een dergelijke brander? Ik wacht in spanning af, Pierino
Link naar reactie
Indien er werkelijk iets is foutgelopen bij het updaten van de firmware, dan kan enkel het geheugen IC verkeerde data bevatten. Dwz het vervangen en initaliseren van dit IC volstaat om je hardware opnieuw aan de praat te krijgen. Heb ondertussen genoeg "stand alone" DVD's gezien die ( ) verkeerd geflahst zijn. Simpel EEPROM vervangen, en alles werkt als voorhen. Eddy
Link naar reactie
Ha, wel bedankt voor je reactie maar inderdaad, alles zit vastgesoldeerd o.i.d. Er is geen enkele chip die je eruit zou kunnen wippen, anders dan met een schroevendraaier en een hamer. Daarnaast is al gebleken dat Teac niet makkelijk een nieuwe chip stuurt, ze lijken zoveel mogelijk alleen garantiegevallen te willen doen. Geen financiele afwikkelingen zeg maar. Zelfs de huidige chip opnieuw programmeren doen ze af met 'the repair is more expensive than a new device'. Helaas maar vandaar. Mochten er in Nederland ook bedrijven zijn die dergelijke herprogrammeringen kunnen doen (Teac-chipje en een Symbios gezien op de kaart) dan is dat natuurlijk ook een oplossing. Weten jullie zoiets? Het apparaat draaide als geen ander, zou zonde zijn om 'm om zoiets lulligs te moeten weggooien... Alvast bedankt, Pierino
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...