Ga naar inhoud

Master/Slave problem


Aanbevolen berichten

Windows XP communiceert (minder) vlekkeloos met mijn brander een Phillips CDD3610 als ik het op alleen zet (zonder master of slave drive) Nu wil ik de Harddisk op master zetten en de cd-rom op slave. De HD kan op 2 manieren op master ingesteld worden. Master of single drive of Master with not-ATA compatible drive. Beide heb ik geprobeerd. Bij het tweede heb ik wel een jumper geleend van een andere cd-rom speler (niet in gebruik) De PC 'ziet' wel een 2e apparaat maar zet een grote vraagteken bij de e: schijf. Wie kan mij helpen.
Link naar reactie
Als ik 't verhaal goed begrijp, heb je een HD, een CDROM en een CD-(re)writer. Zet dan de HD als master met de cdrom als slave op IDE-1 en de CD-(re)writer als master op IDE-2. Het komt overigens wel eens voor, dat bepaalde HD's problemen met bepaalde CDROM-spelers hebben. Is dit bij jou het geval, dan is dat vervelend, maar daar doe je dus niets aan. Moet je kiezen voor een niet zo ideale oplossing door de CDROM en CD-(re)writer op een IDE-kanlaa te zetten. Vooral het 1 op 1 dupliceren kan dan maar op lagere snelheden.
Link naar reactie
Dat de CD-speler en de brander niet op één kanaal zouden kunnen is een behoorlijk achterhaald gegeven. Over het algemeen levert dit geen enkel probleem op. En als je een nieuwe PC koopt zal dat ook vrijwel altijd zo zijn dat de CD/DVD Master is en de brander als Slave (of andersom). Alleen in behoorlijk oudere (tragere) PC zal dat nog wel eens een probleem kunnen zijn. Het is dus in principe ook niet nodig op de apparaten om te wisselen. Zeker als een harde schijf problemen heeft om samen met de CD-speler op één IDE kanaal te functioneren zou ik die ook gewoon op het 2e kanaal zetten. Kun je overigens aangeven wat precies het probleem is dat je oorspronkelijk had? [ Dit bericht is bewerkt door: Binary op 2002-05-10 16:46 ]
Link naar reactie
daar komt ook nog bij dat de nieuwste HD's ATA 66 zijn en niet kunnen/willen samen werken met randapparatuur die dat niet ondersteunt. Dit kan ook problemen opleveren met data verkeer. Dus als je zo'n nieuwe HD hebt, zal je de cdrom en de brander op een aparte kabel moeten zetten en niet aan de HD hangen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...