Ga naar inhoud

brander = master of slave?


Aanbevolen berichten

Dat heeft echt niet met Master of Slave settings te maken. Als hij de CD formatteerd dan werkt alles dus goed. Dat je maar 600 Mb krijgt komt omdat een programma (bv DirectCD) geen ondersteuning voor schijven groter dan 650 Mb heeft. Dat is een software probleem en geen hardware.
Link naar reactie
nou ik heb een Lite-On 40x 12x 48x ik heb daarbij geen drivers gekregen, windows ziet hem gewoon meteen. ehm. Ik heb er ook nero 5.5. zoveel gekregen (heb nog geen nero geinstalleerd, heb net win geinstalleerd). Gelukkig ligt het aan de software. Maar wat moet ik dan downloaden? _________________ [url=http://service.madonion.com/compare?2k1=3395792]3Dmark2001 SE[/url] [url=http://www.geocities.com/mistaoutlaw/specs.htm]System specs[/url] That which does not kill you can only make you stronger [ Dit bericht is bewerkt door: Mista Outlaw op 2002-05-08 21:58 ]
Link naar reactie
[quote:8a7d78c4ae] Op 08-05-2002 21:58 schreef Mista Outlaw: Gelukkig ligt het aan de software. Maar wat moet ik dan downloaden? [/quote:8a7d78c4ae] Ik heb ook een lite-on met Nero en mij is verteld dat INCD van Nero helemaal niet stabiel werkt, maar Direct CD van Roxio wel. Misschien is dit inmiddels verandered (het was drie maanden geleden) Dus als het nu wel stabeiel is zou ik voor INCD gaan.
Link naar reactie
Direct CD?? Ok dan ga ik dat ff zoeken. want mijn probleem is nu dat als ik een cd-rw formatteer dat ik dan maar 600 mb heb (op een cd van 700 MB dus). En dat is niet zo prettig. Maareh ik heb nu mijn brander op sec ide op master staan en mijn cd-rom speler op sec ide slave. Is dat wel goed???
Link naar reactie
[quote:f2ba03de0b] Op 09-05-2002 19:17 schreef Mista Outlaw: NEEEEEEEE, wtf??? waar slaat dat dan in hemelsnaam op?? :???: dus dat ben ik dan ook meteen kwijt? [/quote:f2ba03de0b] Door de cdrw met dit progje (of iets dergelijks) zo te formateren, kun je de rw als diskette of extra hd gebruiken. (of hoe je het wil noemen). Je kunt dus bestanden erheen slepen en eraf halen. Om dit te kunnen doen moet de cd dus geformateerd worden op een speciale manier en dat kost wat mbtjes :smile: Als je gewoon een zooi bestanden er in 1 keer op wil zetten dan kun je ook gewoon de cd (als er wat op staat) wissen. Een nieuwe rw is gelijk te gebruiken. Wil je erna iets bijschrijven dan moet je dus opnieuw je brandprog opstarten en weer gaan fikken. Met die andere methode (waarmee je dus die paar mb kwijt bent) hoeft dat niet en kun je gewoon slepen naar je d: of waar die ook zit :smile:. Het is dus maar net wat je makkelijk vind. Greetz
Link naar reactie
[quote:2f421bf9fe] Op 09-05-2002 20:57 schreef Mista Outlaw: moet het dus zijn cdrom = master en brander = slave? [/quote:2f421bf9fe] Nee, het gaat erom dat je ze niet op 1 controler kabel aansluit. Schema zou kunnen zijn: HD - primair master CDROM - primair slave brander - secundair master
Link naar reactie
Een brander kun je het beste als master configureren. Het is helemaal mooi als ie als single op een IDE-aansluiting zit. Het feit dat ie maar tot 650 gaat heeft waarschijnlijk met de software of een firmwareprobleem te maken. Firmware-update vind je op de site van je brander. Kijk even op de site http://www.nero.com of je brander wordt ondersteund en download dan de nieuwste versie van INCD. Werkt prima. Fabeltje dat dit instabiel zou zijn.
Link naar reactie
Een brander kun je het beste als master configureren. Het is helemaal mooi als ie als single op een IDE-aansluiting zit. Het feit dat ie maar tot 650 gaat heeft waarschijnlijk met de software of een firmwareprobleem te maken. Firmware-update vind je op de site van je brander. Kijk even op de site http://www.nero.com of je brander wordt ondersteund en download dan de nieuwste versie van INCD. Werkt prima. Fabeltje dat dit instabiel zou zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...