Ga naar inhoud

pentium 3 doet niks meer behalve piepen


Aanbevolen berichten

Hallo, De P3 500mhz van mijn zoon doet ineens niets meer. Tijdens een spel 'bevroor' het beeld en daarna allerlei rare strepen geloof ik. Nu heb ik al het geheugen getest, de videokaart door het in een andere te plaatsen. Dit werkte goed. Hij doet niets anders meer dan na een seconde of 5 nadat ik hem aanzet te piepen met tijdsintervallen van een seconde ongeveer. Dus piep..piep..piep..enz. zelf dacht ik aan de processor (kan ie dan nog wel piepen?)of het moederbord. Ik hoop dat iemand van jullie het weet! Groet Ab.
Link naar reactie
Hoi, Het piepen is het moederbord dat vertelt dat er iets niet in orde is met het systeem. Voor elke fout is er een bepaalde piep-code. Deze codes kunt u in het boekje van uw moederbord vinden (of op de website van de fabrikant). Het zou goed kunnen zijn dat deze code betekent dat de CPU defect is, maar dat weet ik niet zeker, ik ken alle codes niet. Succes ermee.
Link naar reactie
Klinkt als een slechte verbinding tussen de processor en het moederbord. Met name de slot 1 adapters hebben hier nogal eens last van. Haal de processor (met adapter!) uit het moederbord slot en veeg de contacten schoon (denk om statische ontlading!!!). Plaats de processor weer op z'n plek, druk hem goed aan en probeer of je systeem opstart. Lijkt simpel, werkt toch vaak. Vergeet niet de cooler weer aan te sluiten!
Link naar reactie
[quote:8548a9cff8] Op 12-05-2002 23:12 schreef jackdegek: was het een zelfbouw pc? volgens mij heb je toch 3 jaar garantie op intel cpu´s? [/quote:8548a9cff8] Alleen op boxed CPU's. Op tray CPU's zit slechts één jaar garantie. Als het echter een boxed (dus inclusief koeler in zo'n mooie groene Intel doos) exemplaar is van minder dan 3 jaar oud, dan zit er gewoon garantie op. Zelfbouw doet daarbij niet ter zake.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...