Ga naar inhoud

Problemen met Phillips CDD 3610 brander


Aanbevolen berichten

Sinds kort heb ik een brander (2e hands). Een Phillips CDD 3610. De pc loopt helemaal vast als ik een brand programma wil gebruiken. (Nero, CDCreator) Zelfs met ctrl-al-del krijg je het programma niet afgesloten. Ook loopt de pc vast als je'm opstart met een lege cd in de brander. Help! De brander staat op een AMD 900 Mhz, 256 Mb RAM, 9 Ghz HD met Windows XP RJS Hard
Link naar reactie
Hey, Het zal waarschijnlijk aan xp liggen. Het is bekend dat veel win95/98 etc. niet wil werken met xp. Volgens mij (weet ik niet zeker hoor) kun je vanuit xp heel makkelijk uit de explorer data naar cdr schrijven, maar aangezien ik vel tegen windows xp ben, het dus ook niet gebruik, kan ik niet met zekerheid zeggen. Oplossing, zorg dat je een nieuwere versie van de brander software krijgt en/of ga voor een update, of andere software. suc6 ! The Brain,
Link naar reactie
Vanuit explorer branden met een 3610 met windows XP; vergeet het maar. Er is een update van Easy CD Creator om te werken met XP, maar in combinatie met een 3610 heb het bij mij niet gewerkt met direct CD. Ik heb toen Nero geinstalleerd en dat werkte goed....... 2 dagen!!!! Sindsdien werkt mijn brander helemaal niet meer. niet onder windows 95 of 98, ook niet onder Linux. Dat zal wel toeval zijn, omdat hij best wel veel gebrand heb en op een dag is het afgelopen met zo'n ding. (aantal branduren) De problemen die RJS Hard omschrijft had ik ook precies hetzelfde. Probeer het eens onder 98 of zo, en werkt het niet, gooi hem dan maar in de gracht. Spiderned
Link naar reactie
Heren, opgelet !! Ik heb de oplossing hiervoor en wil ik met jullie delen: 1. Zoek in google naar CD-writer van Philips, die CDD3610 2. Download vanaf de site, zo'n philips-Flashtool waarin een firmware-upgrade zit, dacht versie 9 of 3.9 Dan werkt jouw versie CD-writer als vanouds onder XP. Suc6 Groet, Aswin
Link naar reactie
Nou, hij doet het weer, maar niet omdat ik die nieuwe firmware heb geinstalleerd. Dat lukte niet, omdat ik eerst adaptec ASPI moest installeren. Dat was al geinstalleerd, ook volgens de ASPI check programma. Waarom doet hij het nu dan wel? Ik heb het DMA uitgeschakeld van die IDE poort waar hij opstaat en nu doet hij het dus wel. Gek eigenlijk dat hij het eerst wel deed. (ik weet niet of DMA toen aan stond) Ikzelf heb het in ieder geval hiervoor nooit handmatig uitgezet. spiderned
Link naar reactie
Na, ik firmware upgrade gedownload, nee hoor pc loopt even vrolijk verder vast. Na eet tip van een klasgenoot heb ik de brander op alleen gezet (eerst was de cd-rom master en de brander slave) en ja hoor zonder problemen de firmware gerund. De cd-rom heb ik als slave aan de hd gekoppeld. Hij vind wel wat maar kan er niets mee. In 'Deze Computer' staat een grote vraagteken bij de cd-rom speler. De hd kan op twee manieren op master staan: - Master of single drive - Master with non ATA compitable drive. (deze heb ik gekozen na het eerste geprobeerd te hebben) De cd-rom staat natuurlijk op slave. wat doe ik verkeerd?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...