Ga naar inhoud

Formatteren blijft een hele opgave.


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik ben mijn pc aan het opruimen en formateer alles vanwege een nieuw besturingssysteem. Voorheen had ik Windows 98SE en ik ga nu over op Linux. Afijn. Ik heb alles gebackupped en start mijn pc met behulp van de opstartdiskette op. Hup naar de A, 'format c:/s' en wat gebeurd er: De opdracht of bestandsnaam is onjuist. Maar dit geintje komt ook met andere format commando's. Iemand een tip? D.
Link naar reactie
Bij sommige versie opstart diskette wordt er een ramdrive aangemaakt waarin de benodigde (gecomprimeerde) comandos worden geplaatst, je kan het zien tijdens het opstarten komt er de melding "de diagnostische programma's zijn geladen in station X" Je zult dan dus eerst naar drive X moeten gaan en vanuit daar je comando runnen.
Link naar reactie
Woepsie, ik dacht het al anders op te lossen door de partitie te verwijderen en weer aan te maken, maar nu kan ik geen kant meer op! Of wel? Please zeg me dat ik een cd-rom kan laden... Mijn diskettestation doet het, de cd-rom kan die niet vinden en de harde schijf heb ik weer C genoemd. Het formateren van C gaat wederom niet D.
Link naar reactie
Je wil toch overstappen naar linux? dan hoef je de schijf niet opnieuw (onder Dos) te formateren. Je moet wel een ander file-systeem gaan gebruiken, maar dat kan linux zelf heel goed inrichten (kan Dos niet eens :wink: ). Als je systeem wil booten vanaf CD zou ik de linux-cd erin stoppen en het systeem booten. Anders is het ook mogelijk om met linux-opstart diskettes het systeem te booten en dan gaan installeren. Maar welke linux wil je gaan installeren? en heb je die orgineel of gedownload? _________________ Helaas geen Off-Topic posts meer In het daarvoor bestemde forum... Dankzij een "geweldige" beslissing van IDG Eurobiljetten volgen? klik dan [url=http://www.eurobilltracker.com/index.php?]hier[/url] [ Dit bericht is bewerkt door: EJR op 2002-05-03 10:53 ]
Link naar reactie
Maar kan je nu al iets verder komen? en dan nog steeds niet bekend welke linux je wil gaan gebruiken.... p.s. zullen we dit topic sluiten/vergeten en in de andere verder gaan? _________________ Helaas geen Off-Topic posts meer In het daarvoor bestemde forum... Dankzij een "geweldige" beslissing van IDG Eurobiljetten volgen? klik dan [url=http://www.eurobilltracker.com/index.php?]hier[/url] [ Dit bericht is bewerkt door: EJR op 2002-05-03 11:07 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...