anoniem Geplaatst: 2 mei 2002 Delen Geplaatst: 2 mei 2002 Beste mensen, Ik ben mijn pc aan het opruimen en formateer alles vanwege een nieuw besturingssysteem. Voorheen had ik Windows 98SE en ik ga nu over op Linux. Afijn. Ik heb alles gebackupped en start mijn pc met behulp van de opstartdiskette op. Hup naar de A, 'format c:/s' en wat gebeurd er: De opdracht of bestandsnaam is onjuist. Maar dit geintje komt ook met andere format commando's. Iemand een tip? D. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 2 mei 2002 staat format wel op de opstartdiskette? heb je de opstartdiskette via windows of via dos gemaakt? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 2 mei 2002 Het is een opstartdiskette gemaakt in Windows 98, niet in Windows 98SE Greetz, D. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 2 mei 2002 Bij sommige versie opstart diskette wordt er een ramdrive aangemaakt waarin de benodigde (gecomprimeerde) comandos worden geplaatst, je kan het zien tijdens het opstarten komt er de melding "de diagnostische programma's zijn geladen in station X" Je zult dan dus eerst naar drive X moeten gaan en vanuit daar je comando runnen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 2 mei 2002 Woepsie, ik dacht het al anders op te lossen door de partitie te verwijderen en weer aan te maken, maar nu kan ik geen kant meer op! Of wel? Please zeg me dat ik een cd-rom kan laden... Mijn diskettestation doet het, de cd-rom kan die niet vinden en de harde schijf heb ik weer C genoemd. Het formateren van C gaat wederom niet D. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 3 mei 2002 Je wil toch overstappen naar linux? dan hoef je de schijf niet opnieuw (onder Dos) te formateren. Je moet wel een ander file-systeem gaan gebruiken, maar dat kan linux zelf heel goed inrichten (kan Dos niet eens :wink: ). Als je systeem wil booten vanaf CD zou ik de linux-cd erin stoppen en het systeem booten. Anders is het ook mogelijk om met linux-opstart diskettes het systeem te booten en dan gaan installeren. Maar welke linux wil je gaan installeren? en heb je die orgineel of gedownload? _________________ Helaas geen Off-Topic posts meer In het daarvoor bestemde forum... Dankzij een "geweldige" beslissing van IDG Eurobiljetten volgen? klik dan [url=http://www.eurobilltracker.com/index.php?]hier[/url] [ Dit bericht is bewerkt door: EJR op 2002-05-03 10:53 ] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 3 mei 2002 Zie ander topic van mijzelf (Had een reden) voor een specifieke uitleg van mijn probleem. http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?topic=58632&forum=4&1 D. [ Dit bericht is bewerkt door: Dilbert op 2002-05-03 11:02 ] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 3 mei 2002 Maar kan je nu al iets verder komen? en dan nog steeds niet bekend welke linux je wil gaan gebruiken.... p.s. zullen we dit topic sluiten/vergeten en in de andere verder gaan? _________________ Helaas geen Off-Topic posts meer In het daarvoor bestemde forum... Dankzij een "geweldige" beslissing van IDG Eurobiljetten volgen? klik dan [url=http://www.eurobilltracker.com/index.php?]hier[/url] [ Dit bericht is bewerkt door: EJR op 2002-05-03 11:07 ] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 3 mei 2002 wew sluiten deze idd Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 mei 2002 hallo dilbert, Ik ben maar een leek hoor mar heb ook al een paar keer geformatteerd Kun je niet gewoon het command c:setup doen of c:>setup linux Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 mei 2002 Volgens mij is je probleempje opgelost als je het commando als volgt doet: format c: /s Dus met een spatie tusen de : en de /s. Anders ziet ie een directory 'c:/s' , en die kent ie inderdaad niet Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 mei 2002 Nee hoor. Een streepje naar links is om een directory aan te geven en een streepje naar rechts om een schakeloptie aan te geven. spiderned Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen