Ga naar inhoud

Webcamera op USB1 of USB2 ?


Aanbevolen berichten

Een kennis heeft een (Logitech-)webcamera gekocht met usb1-connector. Zijn computer heeft 2 usb1- en 2 usb2-aansluitingen. De 2 usb1-aanluitingen zijn al bezet door printer en muis. Wat kan hij het beste doen? 1. Kabel kopen waarmee camera met usb1-connector op de usb2-aansluiting van de computer kan worden aangesloten (Bestaan er zulke kabels en zo ja, wat kosten die ongeveer?). 2. Parallelkabel kopen voor de printer, waardoor 1 usb1-aansluiting vrij komt voor de camera. Zijn webcamera's met usb2-connector over het algemeen duurder dan die met usb1-connector?
Link naar reactie
Oei, probleem. Ik heb die computer maar even gezien, maar wel geconstateerd dat de usb1-connector van de webcamera niet in die aansluiting van de computer past [b:e610b07a8e]waarvan ik aannam[/b:e610b07a8e] dat het een usb2-aansluiting was. Kennelijk is mijn veronderstelling onjuist. Het gaat om een aansluiting waarvan er 2 op die computer aanwezig zijn en die iets smaller zijn dan een usb1-aansluiting. Wat voor aansluitingen kunnen dat dan zijn?
Link naar reactie
[quote:818212e851="Aimable"]Oei, probleem. Ik heb die computer maar even gezien, maar wel geconstateerd dat de usb1-connector van de webcamera niet in die aansluiting van de computer past [b:818212e851]waarvan ik aannam[/b:818212e851] dat het een usb2-aansluiting was. Kennelijk is mijn veronderstelling onjuist. Het gaat om een aansluiting waarvan er 2 op die computer aanwezig zijn en die iets smaller zijn dan een usb1-aansluiting. Wat voor aansluitingen kunnen dat dan zijn?[/quote:818212e851] Firewire misschien?? De aansluiting zou dan i.p.v. rechthoekig, aan een kant iets rond moeten zijn. Hier past inderdaad geen USB stekker in, is gewoon weer een heel ander systeem.
Link naar reactie
[quote:1ffd5660a8="jeroentje1983"]Firewire misschien??....[/quote:1ffd5660a8] Klopt, was inderdaad Firewire. (Die kende ik nog niet, maar ik ben dan ook niet dagelijks met dit soort dingen bezig). Probleem opgelost door (zoals hierboven ook al door plextor voorgesteld) een kaart met 2 USB1-aansluitingen in een PCI-slot te plaatsen (merk: Trust, prijs: € 24,00). Iedereen bedankt voor de reacties!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...