Ga naar inhoud

Vrije ruimte op harde schijf???


Aanbevolen berichten

Mijn PC heeft 2 harde schijven - F drive wordt gebruikt voor videomontage met Studio 7. Nu heb ik alle bestanden van de F drive gewist en is de vrije ruimt 21.59 GB terwijl de totale cap. 37.28 GB is. Norton Disk Doctor geeft aan dat 73 bestanden 15.62 GB in beslag nemen. Ra, ra, wat zijn dat voor bestanden en hoe krijg ik ze weg ? Ik werk met Windows XP(NTFS)- formatteren van de F- drive lukt mij ook niet. Wie kan mij verder helpen? Bij voorbaat mijn dank. Co
Link naar reactie
Bedankt voor de reactie's, maar helaas ben ik tot op heden niet verder gekomen. Allereerst heb ik de files simpel via de verkenner gedelete. Laatste poging was gebruik van Wipe Info van Norton System Works. Hiermee werden een aantal files met het kenmerk "systeem" gewist. Eén bestand (welk?) kon niet worden verwijderd en de vrije ruimte is nog steeds 21.59 GB. Mogelijk inderdaad een System Restore bestand, maar hoe raak ik daarvan verlost of wie kan mij anders vertellen hoe ik de schijf opnieuw kan formatteren met het NTFS bestandsysteem. Co
Link naar reactie
Vuilnisbak is leeg - Systeem Herstel van F uitgeschakeld(was overigens "maar" 4,47 GB) terwijl er 15,6 GB zoek is. Opnieuw Wipe Info van Norton System Works uitgewoerd - 1 bestand (welk?) kan niet verwijderd worden. Nog maar eens format F: geprobeerd, gaat ook nog steeds niet. Foutmelding sluit alle programma's af die F gebruiken, voor zover ik weet heb ik dat gedaan - effect nog steeds noppes.
Link naar reactie
geeft het systeem aan dat er een x aantal GB voor bestanden gebruikt wordt of niet? zo niet, kijk eens of je er niet nog een partitie bij kunt maken. als dat wel het geval is dan kan het ook handig zijn om die partitie te verwijderen en weer terug te zetten. dan kun je wel formatteren. post ook eens waarom je niet kunt formatteren.
Link naar reactie
Nee systeem geeft niet aan waarvoor de ruimte wordt gebruikt (F: tot. grootte 37.2 GB - beschikbaar 21.5 GB). Formatteren: --> Deze computer --> F (klikken rechtermuisknop); kiezen : "Formatteren" --> foutmelding: "Kan niet formatteren, sluit alle programma's af die F gebruiken etc." Ik kan redelijk overweg met alle applicaties, maar weet eerlijk gezegd weinig van het besturingssystem(Windows XP). Aanmaken van nieuwe partities wil ik ook liever niet - ivm videobewerking moet de schijf onverdeeld blijven. Weet iemand een andere methode (dan hiervoor beschreven) om te formatteren met NTSF bestandsindeling?
Link naar reactie
Sarco, Heb je het ook al in dos geprobeerd? Of via een bootsetup? Grtjes.MV _________________ P4 1800MHz;256Pc-133;Ge-force3-Ti200;XPHome RealtecRTL8139Ethernetkaart;1394Netwerkkaart Kan jezelf niet veranderen...... mot met jezelf om leren gaan. [ Dit bericht is bewerkt door: Martijn Verstappen op 2002-04-14 18:03 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...