anoniem Geplaatst: 13 april 2002 Delen Geplaatst: 13 april 2002 Mijn PC heeft 2 harde schijven - F drive wordt gebruikt voor videomontage met Studio 7. Nu heb ik alle bestanden van de F drive gewist en is de vrije ruimt 21.59 GB terwijl de totale cap. 37.28 GB is. Norton Disk Doctor geeft aan dat 73 bestanden 15.62 GB in beslag nemen. Ra, ra, wat zijn dat voor bestanden en hoe krijg ik ze weg ? Ik werk met Windows XP(NTFS)- formatteren van de F- drive lukt mij ook niet. Wie kan mij verder helpen? Bij voorbaat mijn dank. Co Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 13 april 2002 hoe heb je alle bestanden op f: gewist? als je dat gewoon via het os op de andere hd hebt gedaan zou je heel mischien een hele bult verborgen bestanden hebben laten staan... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 13 april 2002 Het zijn waarschijnlijk de bestanden van System Restore. Je moet dus de ruimte die daarvoor gereserveerd is beperken of uitschakelen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 13 april 2002 kan natuurlijk ook die schijf formateren = geheel schoon. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 14 april 2002 [quote:5a7db48749] Op 14-04-2002 0:16 schreef edjes: kan natuurlijk ook die schijf formateren = geheel schoon. [/quote:5a7db48749]En wat zegt Scarco in de laatste zin van de eerste alinea :???: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 14 april 2002 Bedankt voor de reactie's, maar helaas ben ik tot op heden niet verder gekomen. Allereerst heb ik de files simpel via de verkenner gedelete. Laatste poging was gebruik van Wipe Info van Norton System Works. Hiermee werden een aantal files met het kenmerk "systeem" gewist. Eén bestand (welk?) kon niet worden verwijderd en de vrije ruimte is nog steeds 21.59 GB. Mogelijk inderdaad een System Restore bestand, maar hoe raak ik daarvan verlost of wie kan mij anders vertellen hoe ik de schijf opnieuw kan formatteren met het NTFS bestandsysteem. Co Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 14 april 2002 Start -> instellingen -> configuratiescherm -> systeem -> systeemherstel -> instellingen enz. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 14 april 2002 Je hebt de files via de Verkenner gedelete. Heb je daarna ook de prullenbak geleegd? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 14 april 2002 Vuilnisbak is leeg - Systeem Herstel van F uitgeschakeld(was overigens "maar" 4,47 GB) terwijl er 15,6 GB zoek is. Opnieuw Wipe Info van Norton System Works uitgewoerd - 1 bestand (welk?) kan niet verwijderd worden. Nog maar eens format F: geprobeerd, gaat ook nog steeds niet. Foutmelding sluit alle programma's af die F gebruiken, voor zover ik weet heb ik dat gedaan - effect nog steeds noppes. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 14 april 2002 geeft het systeem aan dat er een x aantal GB voor bestanden gebruikt wordt of niet? zo niet, kijk eens of je er niet nog een partitie bij kunt maken. als dat wel het geval is dan kan het ook handig zijn om die partitie te verwijderen en weer terug te zetten. dan kun je wel formatteren. post ook eens waarom je niet kunt formatteren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 14 april 2002 Nee systeem geeft niet aan waarvoor de ruimte wordt gebruikt (F: tot. grootte 37.2 GB - beschikbaar 21.5 GB). Formatteren: --> Deze computer --> F (klikken rechtermuisknop); kiezen : "Formatteren" --> foutmelding: "Kan niet formatteren, sluit alle programma's af die F gebruiken etc." Ik kan redelijk overweg met alle applicaties, maar weet eerlijk gezegd weinig van het besturingssystem(Windows XP). Aanmaken van nieuwe partities wil ik ook liever niet - ivm videobewerking moet de schijf onverdeeld blijven. Weet iemand een andere methode (dan hiervoor beschreven) om te formatteren met NTSF bestandsindeling? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 14 april 2002 Sarco, Heb je het ook al in dos geprobeerd? Of via een bootsetup? Grtjes.MV _________________ P4 1800MHz;256Pc-133;Ge-force3-Ti200;XPHome RealtecRTL8139Ethernetkaart;1394Netwerkkaart Kan jezelf niet veranderen...... mot met jezelf om leren gaan. [ Dit bericht is bewerkt door: Martijn Verstappen op 2002-04-14 18:03 ] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 14 april 2002 Inmiddels zelf de weg via DOS gevonden - het formatteren is nu in gang gezet - "probleem" ongetwijfeld nu opgelost. Bedankt voor de reacties. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen