Ga naar inhoud

branderfoutje?


Aanbevolen berichten

Soms als ik een cdrom kopieer, is de kopie niet te gebruiken. Het enige wat de nieuw gebrande cdrom laat zien, is dat het de mediaplayer opstart. Kijk ik via start/uitvoeren (all files) wat er op de cdromkopie staat, dan is dat een windows media bestand. Hier valt overigens niet veel mee te doen! Een nieuwe poging is dan soms weer zonder deze problemen. Misschien weet iemand hier raad mee? NB. Ik gebruik momenteel Nashua CD-R 650MB
Link naar reactie
De brandersoftware die ik gebruik is die van Nero Burning Rom versie 5 De brander is een Acer CDRW 8x4x32 De procedure die ik volg is CDROM Kopieren, Nero Brand. Dat alles via de Wizzard. Dus geen Image. De CDROM van Nashua zijn blanco CDROMS van het type CD-R, dus volgens mij gewoon eenmalig te branden. Bedankt alvast voor de response! [ Dit Bericht is bewerkt door: c.j.bakker op 2002-03-13 16:54 ]
Link naar reactie
Ja, ja, ik begin het te begrijpen.(Denk ik) Ik beschik slechts over een (1) apparaat t.b.v. cdroms, n.l. de eerder genoemde acer cdrw. Deze cdrw is of een cdplayer, of een cd- brander. M.a.w. de procedure om een cdrom te kopieren is als volgt: 1} originele cdrom in het betreffende cdrw-station, 2} de cdromdata naar de harde schijf in laten lezen (dus toch een immage!, dan 3} origineel eruit en een blanco cdr erin en 4} de data van de harde schijf naar deze cdr laten branden. Zo gaat dat, als ik het goed heb. [ Dit Bericht is bewerkt door: c.j.bakker op 2002-03-13 19:03 ]
Link naar reactie
[quote:86d4c8e6f2] 2} de cdromdata naar de harde schijf in laten lezen (dus toch een immage [/quote:86d4c8e6f2] Dit hoeft nog niet te betekenen dat het om een image gaat. Je kunt in verkenner de bestanden van de cd-rom selecteren en deze naar de harde schijf kopieren en vervolgens branden. Dit is echter niet de manier om een kopie van een cd-rom te maken. Om een goede kopie te maken (dus dmv een echte iso) moet je gebruik maken van Nero (of Clone-CD). Via de optie cd-copy wordt een image gemaakt (*.nrg) op je harde schijf. Deze gebruik je vervolgens om via 'burn image' / 'beeld branden' een cd-r te bakken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...