Ga naar inhoud

meerdere schijven op een Abit KT7A-raid, geen raid configura


Aanbevolen berichten

Ik zit vol op mijn eerste IDE-poorten en wil mijn CD-schrijver en DVD op de IDE-poorten van de raid kwijt zodat ik HD-ruimte vrijmaak voor extra schijven. Simpelweg de spelers aansluiten op de raid-IDE werkt niet. Ik heb een award-bios waarin waarschijnlijk iets in moet gebeuren. Heeft er iemand toegespitste instructie voor mij?
Link naar reactie
Voor het opstarten via raid moet je dus in je bios wat aanpassen. Wat precies bij een abit weet ik niet! daarna moest ik dit nog doen om mijn onboard raid controller de hd's te laten herkennen (op mijn DFI ad70) [quote:88c1cdb85a]Hoewel raid bedoeld is om te werken met 2 of meer hdd's in een raid array kan het ook anders. Het is vaak mogelijk om toch gewoon een hdd op de raid controller aan te sluiten! Hoe dit in zijn werk gaat: Hoe je (tot) 4 HDD's aan sluit op een on board raid controller: : 1. Sluit HDD 1 aan op 1 van de raid kanalen.(Master of slave) 2. Zet de PC aan. 3. Druk op de "Ctrl+F" om de (in dit geval) "Fastbuild Utility" op te starten. 4. Selecteer Auto Setup (Optie 1). 5. Druk op "Ctrl+Y" om de instelling te bewaren en herstart de PC 6. Zet de PC dan uit. 7. Vervang HDD 1 door een andere (HDD2) in dezelfde positie (dezelfde jumpersetting als HDD1!) 8. Herhaal stap 2-7 met de overige hdd's. 9. Tot slot: sluit de (4?) HDD's op de raid controller aan met de juiste jumper setting. [/quote:88c1cdb85a]
Link naar reactie
Ik ben er uit. Voor wie er ook mee zit. Plaats de harde schijf met Windows op de primary master van de raid IDE. Boot: DEL> Je komt nu in de award bios INTEGRATED PERIPHERALS> ENTER> ATA 100RAID IDE CONTROLLER> op enabled instellen ESC> SAVE & EXIT SETUP> Als windows nu opstart worden er drivers gevraagd. als deze niet op je windows-cd staan, dan staan ze wel op de cd van je moederbord
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...