Ga naar inhoud

Printer-server in combinatie met een HP-OfficeJet


Aanbevolen berichten

Zijn er mensen die ervaring hebben met het gebruik van een HP-OfficeJet (fax/printer/scanner) in combinatie met een Sitecom printerserver (3 poorts/paralel/ TCP/UP). Volgens de helpdesk van Sitecom zou het probleemloos moeten werken, maar ik krijg het niet voor elkaar. Telkens krijg ik een HP-foutmelding dat er een communicatie-storing is. Dit verbaast mij eigelijk niets, omdat er nogal heftig wordt gecommuniceerd tussen de OfficeJet en de pc waaraan deze is aangesloten (logbestanden/adressenlijsten ed). En dat is iets waar een printerserver nou niet zo heel sterk is. Maar volgens Sitecom zou het moeten kunnen, en nu ik het apparaat heb aangeschaft zijn ze ineens een heel stuk minder snel met de informatie-voorziening.
Link naar reactie
Volgens mij kan het wel, maar zul je een aantal zaken moeten veranderen. Op de basisschool waar ik leerkracht en systeembeheerder ben hebben we iets dergelijks gehad met een officejet. Ik wilde deze delen middels een switch (handmatig). Dit werkte niet aangezien er een constante communicatie is met de pc. Pas nadat ik dit uitgezet had werkte het wel. Dit was ergens in de opties terug te vinden. Het is echter al weer wat jaartjes geleden, dus ik weet niet meer precies waar. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Succes!
Link naar reactie
Er ging geloof ik iets mis met de vorige poging om te antwoorden. Ik moet heel goed nadenken, maar ik geloof inderdaad dat ik de faxfunctie via de pc toen moest uitzetten. Handmatig faxen en scannen lukte wel, maar via de pc niet meer (voor zover ik het nog weet). En dat is nu net wat je waarschijnlijk wel wil.
Link naar reactie
Er ging geloof ik iets mis met de vorige poging om te antwoorden. Ik moet heel goed nadenken, maar ik geloof inderdaad dat ik de faxfunctie via de pc toen moest uitzetten. Handmatig faxen en scannen lukte wel, maar via de pc niet meer (voor zover ik het nog weet). En dat is nu net wat je waarschijnlijk wel wil.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...