Ga naar inhoud

1394 Netwerkkaart


Aanbevolen berichten

Ik begrijp dat je zowel een reguliere ethernetpoort en een 1394 poort hebt op de kaart. Wat ik weet is dat 1394 standaard is voor FireWire aansluitingen. Wat ik me zo kan voorstellen van deze poort is dat je twee PC's via deze FireWire verbinding kunt aansluiten(bridgen)of er een extern FireWire apparaat aan kunt hangen. Zie het als een soort snelle USB verbinding. Of het veel sneller is dan UTP? weet ik niet. Lijkt me dat UTP zichzelf al heeft bewezen qua snelheid. Correct me if I'm wrong :razz:
Link naar reactie
Dé manier om een FireWire-kaart te gebruiken is om daar een digitale videocamera op aan te sluiten. Die kan het weliswaar ook met een langzamere aansluiting af, maar je kunt dan nu wel streaming-video op schijf opslaan en bewerken. Ook handig is om een snelle externe FireWire brander te kopen (in elk geval lekker duur). En zo zijn er nog wel wat leuke speeltjes te bedenken die wel raad weten met die bandbreedte. Maar inderdaad heeft een "normale" huis-tuin-en-keuken knutselaar die aansluiting niet elke dag nodig. :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...