anoniem Geplaatst: 11 april 2002 Delen Geplaatst: 11 april 2002 Iemand ervaring met een 1394 netwerkkaart? Ethernetkaart werkt goed. Maar wat kan ik verder nou nog met deze kaart? :roll: Draai Winxp-home met ADSL, zie mijn configuratie hieronder. :cool: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 11 april 2002 Kan namelijk een verbindingsbrug maken.... Maar wat is hiervan't voordeel??? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 12 april 2002 Ik begrijp dat je zowel een reguliere ethernetpoort en een 1394 poort hebt op de kaart. Wat ik weet is dat 1394 standaard is voor FireWire aansluitingen. Wat ik me zo kan voorstellen van deze poort is dat je twee PC's via deze FireWire verbinding kunt aansluiten(bridgen)of er een extern FireWire apparaat aan kunt hangen. Zie het als een soort snelle USB verbinding. Of het veel sneller is dan UTP? weet ik niet. Lijkt me dat UTP zichzelf al heeft bewezen qua snelheid. Correct me if I'm wrong :razz: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 12 april 2002 De snelheid van FireWire ligt zo rond de 400 Mb/s, USB 2.0 zo uit mijn hoofd 460 Mb/s. Dus die zijn allebei flink sneller dan UTP op 100 Mb/s. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 12 april 2002 Dus jongens, (Verbeter me waarnodig:) Deze netwerkkaart is voor het opzetten van een thuisnetwerk, en kan dus geen taak uitvoeren in mijn draaiende ethernet-adsl-verbinding. Wat doet dat ding dan daar in mijn kas? (leuk als je een PC koopt en er gewoon geen flauw benul van hebt wat erin steekt!) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 12 april 2002 Dé manier om een FireWire-kaart te gebruiken is om daar een digitale videocamera op aan te sluiten. Die kan het weliswaar ook met een langzamere aansluiting af, maar je kunt dan nu wel streaming-video op schijf opslaan en bewerken. Ook handig is om een snelle externe FireWire brander te kopen (in elk geval lekker duur). En zo zijn er nog wel wat leuke speeltjes te bedenken die wel raad weten met die bandbreedte. Maar inderdaad heeft een "normale" huis-tuin-en-keuken knutselaar die aansluiting niet elke dag nodig. :lol: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 13 april 2002 Daar valt m'n 11.35 Eurocentje!! Dankje Binary :smile: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen