Ga naar inhoud

HP scanjet 5p en Windows XP


Aanbevolen berichten

Antiek, 4 jaar oud? Probeer inderdaad de WIndows 2000 drivers. Maar wat werkt er precies niet? De drivers voor de ISA SCSI kaart? Deze worden vanaf WIndows 2000 niet meer ondersteunt ... Symbios heeft wel drivers daarvoor uitgebracht ... als je daarover meer wilt weten, merk ik dat wel. Deze Scanjet werkt in ieder geval uitstekend onder WIndows 2000. Omdat mijn PC geen ISA slot meer heeft, gebruik ik nu een PCI SCSI kaart (NCR 810). De driver voor die kaart en de scanner zelf worden standaard ondersteunt door Windows 2000 en vermoedelijk ook door Windows XP. Wat de gebruikers software betreft, deze kan worden gedownload bij HP (Deskscan 2.9). De originele software heb je niet meer nodig, cq. mag niet meer gebruikt worden (dat laatste heb ik niet uitgeprobeerd, leek me niet nuttig om te weten).
Link naar reactie
Ik had zelf nog niks geprobeerd, omdat ik de vorige keer met een nieuwe computer van windows 95 naar windows 98 al problemen heb gehad waardoor de computer totaal niet meer wilde opstarten. Daarom stelde ik deze vraag van te voren voordat ik iets heb geprobeerd. Maar ik heb nu gekeken en ik heb ook geen ISA slots meer. Dus deze scsi-kaart kan ik niet gebruiken. Dat betekend dus dat ik een nieuwe scsi-kaart moet kopen. Heeft iemand hier nog meer info over. Over type, prijs enz. Of zijn er nog andere opties. Bij voorbaat dank.
Link naar reactie
Mijn (nog antiekere) HP scanjet 4p werkt goed onder XP, hij werd meteen herkend, en de driver werd volledig automatisch geinstalleerd. Hij hangt hier aan een Adaptec 2904 PCI scsi controllertje. De driver is vrij simpel, maar werkt goed. (ik heb jarenlang de driver van de 5P voor mijn 4p gebruikt, dus die 2 zijn vergelijkbaar met elkaar.) [ Dit Bericht is bewerkt door: Marc H op 2002-03-14 01:14 ]
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik weet niet of je nog in een antwoord bent geïnteresseerd. Indien wel, dan kan ik je vertellen dat mijn HP Scanjet 5P prima scant onder Windows XP met de standaard Windows software! Ik maak alleen wel gebruik van een PCI NCR810 SCSI kaartje. De Deskscan software heb ik nog niet uitgeprobeerd, omdat ik XP toch opnieuw moet installeren. Ik heb alleen gespeeld met Windows XP en Office 2000 omdat dit de meest noodzakelijke toepassing is. Als test heb ik een foto ingescand met een Office toepassing. Verder heb ik gecontroleerd of mijn randapparatuur werkt. Zelfs de ZIP drive software werkt, dat lukte mij niet zo makkelijk met Windows 2000! Mijn printers geven nog wel wat problemen. Voor een mooie scherpte moet ik toch Win98 blijven gebruiken.
Link naar reactie
Toch maar even Deskscan 2.9 uitgeprobeerd. Ben ik dan de enige die zoiets overkomt? Er zijn geloof ik vrij veel Scanjet 5P gebruikers maar op dit forum heb ik nog geen opmerking gezien over Deskscan 2.9 en Windows XP (feitelijk was er ook al een klein probleem in Windows 2000)... Kennelijk wijken mijn Windows versies een beetje af van wat anderen gebruiken. Deskscan maakt onjuiste snelkoppelingen aan, de dubbele quotes " ontbreken ... Dat is nog niet het allerergste. In HPDS23.INI moet ook de verwijzing worden naar het scan programma worden aangepast, alleen nu geen quotes. De verkorte DOS notatie blijkt wel te werken. Hier valt ook nog wel mee te leven. Vervolgens scannen, nee hoo maar! Dat werkt dus niet! Terug naar de Windows XP driver: Dat werkt gelukkig nog steeds. Nu maar eens kopiëren: oeps, dat resultaat wil je niet zien. Geen SCSI fouten in het logboek, maar toch gaat er iets goed mis. In Windows 2000 gaat het wel goed. Wat zijn jullie ervaringen? Dankzij Google groups wel een oplossing gevonden voor Windows XP. Het blijkt dat als je de scanner onder apparaatbeheer uitschakelt, dat de HP Deskscan 2.9 software wel werkt! Hiermee daalt wel mijn vertrouwen in HP want zij houden zich waarschijnlijk niet aan de Windows programmeerregels. Gewoon wachten op het volgende conflict.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...