Ga naar inhoud

Harddisk image kopiëren


Aanbevolen berichten

Sinds een paar dagen heb ik problemen met mijn HD: Maxtor Diamondmax 20,0 gb. -Als ik zip files verplaats raken ze corrupt (crc error). -Bij het aanzetten comp duurt het lang voordat de HD opspint. -Spontane resets. Hij is alweer 4 jaar oud, dus misschien word het tijd voor een nieuwe. Maar als ik mijn huidige drive met Win XP wil kopiëren naar de nieuwe, gaan de fouten dan ook mee? Of kan ik toch maar beter *zucht* een clean install doen.
Link naar reactie
Bovenstaande klopt inderdaad, maar bestanden welke zich bevinden op de hardeschijf in een zgn. bad sector zullen niet(goed) uitgelezen worden en dus krijg je een kopie met corrupte bestanden op je nieuwe harddisk. Maak gewoon een image(zo snel mogelijk want het wordt steeds erger), doe een clean install op je nieuwe harddisk en zet dan de image op een tweede partitie terug, zo kun je toch nog bij je gegevens. Sommige ben je kwijt, maar veel valt terug te halen. Er bestaat ook software om bep. bestanden die 'licht' beschadigd zijn te repareren. [ Dit Bericht is bewerkt door: Mr666 op 2002-03-08 15:14 ]
Link naar reactie
Bedankt lui. Het word inderdaad steeds erger. :sad: Bij sommige applicaties komen er rare tekentjes achter de namen, virusscanner blijft 'haken' bij bepaalde files etc. Internet doet het (nog) wel. Heb net een nieuwe disk gekocht (Seagate Barracuda IV 40 Gig, 7200 RPM). VEEL te duur, 145 euro :cry: .Maar ik had haast en mijn vaste pc-boer had weer niks. Ga er zo mee aan de slag. Die andere drive ga ik maar ritueel slachten of zo. :smile:
Link naar reactie
[quote:7df7fdf5ca] Op 08-03-2002 19:30, schreef micky.g: normaal gesproken zal een image software geen image meer aanmaken zolang er fouten op de schijf staan....... [/quote:7df7fdf5ca] Toch gaat dit als je op de commandline bepaalde switches meegeeft :wink: (maar mooi is het inderdaad niet, dat klopt)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...